پیام سپاهان
مروری بر مطالب روزنامه های روز دوشنبه اصفهان ( دوشنبه 25 دی )
دوشنبه 25 دي 1396 - 11:15:07 AM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان - نشست خبری شهردار اصفهان و جان باختن دریانوردان و خدمه کشتی سانچی موضوعات مشترک روزنامه های استان اصفهان در روز دوشنبه است.
به گزارش ایرنا، روزنامه " اصفهان زیبا " نامه آبی شهرداری اصفهان به رهبر انقلاب" و " آب و آتش" را به عنوان تیتر اصلی صفحه اول خود انتخاب کرده است. 
این روزنامه همچنین در مطلبی، دیپلماسی شهری اصفهان در سال های گذشته را مورد بررسی قرار داده و در این رابطه گفت و گویی را با رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان انجام داده است.
اصفهان زیبا با اشاره به اینکه اصفهان با 13 شهر بارسلونای اسپانیا،  فلورانس ایتالیا ، سن پترزبورگ روسیه ، یاش رومانی ، کوالالامپور مالزی ، فرایبورگ آلمان ، ایروان ارمنستان ، هاوانا کوبا ، کویت ، شیان چین ، لاهور پاکستان و داکار سنگال و بعلبک لبنان قرار داد خواهرخواندگی دارد به نقل از نصیر ملت رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان آورده است یکی از بهترین و در دسترس ترین ظرفیت های شهرداری اصفهان استفاده از پتانسیل‌های خواهرخوانده های شهرداری اصفهان که ارتباط با آنها از نامگذاری سه خیابان فراتر نرفته است و پتانسیل گسترده‌ای که می شود به واسطه این ارتباط ها از آن استفاده کرد، می باشد اما آنها را از دست داده است.
او در این گفتگو به ایجاد کارگروه راهبری تدوین سند تحلیل ارتباط با خواهر خوانده ها ذیل کمیسیون اقتصادی شورای شهر خبر می‌دهد و می‌گوید تلاش داریم با مدیریت شهری اصفهان و خواهر خوانده هایش، ارتباط فعال ایجاد کنیم. در این مسیر بررسی کامل برداشت ها و پتانسیل هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... وجود دارد ضروری است.
این روزنامه همچنین در مطلب دیگری احتمال شیوع بیماری تب برفکی در استان اصفهان را بررسی کرده و با این عنوان که تب برفکی در اصفهان بالا می گیرد نسبت به شیوع این بیماری در اصفهان هشدار داده است.
روزنامه سیمای شهر نیز " ارسال نامه به رهبر انقلاب برای حل مشکل زاینده‌ رود " را به عنوان تیتر اصلی خود در صفحه اول برگزیده است.
این روزنامه همچنین نشست استاندار اصفهان با فعالان اقتصادی این استان را بازتاب داده و به نقل از استاندار اصفهان نوشته است راهی به جز گسترش صنعت توریسم نداریم.
19 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی هستند نیز از دیگر مطالب صفحه نخست روزنامه سیمای شهر است که به نقل از محمد حسین سجاد مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان آمده است 6269 کلاس در این استان نیازمند مقاوم سازی هستند. 
وی گفته است در حال حاضر دستور تخلیه 64 مدرسه تخریبی در استان اصفهان صادر شده که از این تعداد برای 38 مدرسه دایر در استان با توجه به قیمت بالای ساختمان مدرسه و امکان ریزش سقف، دستور تخلیه فوری صادر شده است. 
بدهی 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان نیز به عنوان تیتر اصلی روزنامه نصف جهان در صفحه نخست این روزنامه انتخاب شده است.
در صفحه نخست این روزنامه عنوان تکلیف بازگشایی زاینده‌ رود 6 روز دیگر مشخص می‌شود نیز به نقل از عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان منتشر شده است.
این روزنامه همچنین فعالیت معادن و کارگاه های سجزی را  مورد بررسی قرار داده و به نقل از مدیر اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان آورده است هم اکنون 30 درصد آلایندگی شرق اصفهان ناشی از همین کارگاه هاست.بهروز ستایش گفته است  فعالیت معادن و کارگاه های باقی مانده در این منطقه پس از پایان مهلت بهره‌برداری قانونی شان دیگر تمدید نخواهد شد و از سال 97 و 99 قرار است به تدریج فعالیت آنها متوقف شود.
روزنامه " اصفهان امروز " نیز به نشست خبری روز گذشته شهرداری اصفهان اشاره کرد و عنوان " گفت و گو های 5+1 گردشگری اصفهان " که به جلسه شهردار اصفهان با پنج وزیر برای رونق گردشگری اصفهان اشاره دارد را برای تیتر اصلی صفحه اول خود انتخاب کرده است. 
" اصفهان امروز" همچنین به رتبه خود را در بین روزنامه های کشور اشاره کرد و آورده است: در جدیدترین نتایج رتبه بندی 180 روزنامه کشور که توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده روزنامه اصفهان امروز رتبه شانزدهم در میان روزنامه های کشور را کسب کرد.
بر اساس این رتبه‌بندی روزنامه اصفهان امروز همچنین در رتبه هشتم روزنامه های بخش خصوصی و رتبه نخست روزنامه های محلی و استان کشور قرار گرفته است.
" داغی بر دل ای دریا؛ وداع سانچی، در دود و آتش " هم عنوان روزنامه کیمیای وطن است.
نسل فردا، نصف جهان، اصفهان امروز، اصفهان زیبا، کیمیای وطن، زاینده رود ، سیمای شهر و عصر اصفهان روزنامه های محلی استان اصفهان هستند.
استان اصفهان دارای 21 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 39 ماهنامه، 9 دو ماهنامه، 74 فصل نامه، 22 فصل نامه است که در کنار 17 خبرگزاری در فضای روزنامه نگاری محلی و کشوری فعالیت می کنند.
2093 ** تنظیم و انتشار: اصغر دواتگر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18188/مروری-بر-مطالب-روزنامه-های-روز-دوشنبه-اصفهان-(-دوشنبه-25-دی-)
بستن   چاپ