پیام سپاهان
تضمین سلامتی جمعیت کهنسال با ایجاد واکسن های جدید
دوشنبه 25 دي 1396 - 12:59:36 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - محققان ایتالیایی، امریکایی و استرالیایی به بررسی مشکلات مربوط به اثربخشی واکسیناسیون و ایمن سازی در جمعیت کهنسال پرداختند.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال npj aging mech dis، محققان چندین کشور به بررسی راهکارهایی برای بهبود کیفیت زندگی در جمعیت مسن پرداختند.
افزایش پیشرونده جمعیت کهنسال در سراسر جهان، استراتژی هایی را برای تضمین سلامتی و داشتن حس خوب حکم می کند. ایجاد واکسن‌های جدید و یا بهتر در برابر عوامل بیماری زا که بر افراد مسن اثر می گذارد، یک اقدام اساسی در دستیابی به این هدف است.
با این وجود، کاهش عملکرد سیستم های فیزیولوژی بدن مانند سیستم ایمنی، نیاز به چندین روش به منظور خنثی کردن این مشکل را الزامی کرده است. اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در فهم مکانیسم‌های ضعیف کننده سیستم ایمنی حاصل شده است، اما جای خالی ناشی از فقدان اطلاعات تکمیلی، این نکته را پیشنهاد می کند که باید فهم بیشتری از چگونگی اثر فاکتورهای محیطی مانند تغذیه، فعالیت های فیزیکی، درمان های دارویی بر تاخیر یا کاهش توانایی سیستم ایمنی به منظور پاسخ مناسب در برابر بیماری های عفونی و واکسیناسیون پیدا کنیم.
یافته های اخیر پیشنهاد می کند که برنامه‌ای موفق به منظور هدف قرار دادن جمعیت مسن با دوز بالا واکسن و همراه با ادجوانت ها در برابر ویروس تبخال و اقدامات ازمایشی به منظور توانمندسازی یا تحریک سیستم ایمنی گسترش یابد.
مطابق با نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه، یک واکسیناسیون جامع توصیه می شود تا کیفیت زندگی در جمعیت کهنسال جامعه بهبود یابد .
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18203/تضمین-سلامتی-جمعیت-کهنسال-با-ایجاد-واکسن-های-جدید
بستن   چاپ