پیام سپاهان
قرنطینه چهار واحد پرورش مرغ در نجف آباد به دلیل شیوع انفلوآنزای فوق حاد پرندگان
سه شنبه 26 دي 1396 - 12:59:03 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد از قرنطینه شدن چهار واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار در این شهرستان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
" مجتبی مطهری " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: این واحدهای پرورش مرغ که در شرق شهرستان نجف آباد قرار دارند از سه ماه گذشته تحت کنترل قرار گرفته و قرنطیه هستند.
وی افزود: در پی بروز این بیماری و شیوع آن در شهرستان نجف آباد تاکنون 70 هزارقطعه مرغ تخم گذار در این شهرستان تلف و معدوم شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: سال گذشته بر اثر شیوع این بیماری، بیش از یک میلیون قطعه مرغ تخم گذار در شهرستان نجف آباد معدوم شد اما خوشبختانه با اقدام های انجام شده میزان خسارت های ناشی از این بیماری در سال جاری تاکنون کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه اقدام های لازم برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نجف آباد انجام شده است، گفت: طی سه ماه گذشته با همکاری جهاد کشا ورزی ، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان نجف آباد اقدام های خوبی در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری و گسترش آن به سایر مناطق این شهرستان انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه انتقال این بیماری به انسان گزارش نشده است، گفت: در این مورد جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی بیان کرد: واحدهای صنفی توزیع گوشت پرندگان تحت نظارت و کنترل شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان هستند و مردم برای مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ نگرانی نداشته باشند.
در شهرستان نجف آباد 24 واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون قطعه و 140 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 2 میلیون و 200 هزار قطعه و 19 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 418 هزار قطعه فعالیت می کنند.
شهرستان نجف آباد با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/ 7131/ 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18260/قرنطینه-چهار-واحد-پرورش-مرغ-در-نجف-آباد-به-دلیل-شیوع-انفلوآنزای-فوق-حاد-پرندگان
بستن   چاپ