پیام سپاهان
عضو شورای شهر آران و بیدگل: رونق گردشگری به جای کشاورزی سنتی ضرورت توسعه است
پنجشنبه 28 دي 1396 - 6:52:51 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- عضو شورای اسلامی شهر آران و بیدگل گفت: برنامه ریزی و تلاش برای رونق گردشگری و فاصله گرفتن از کشاورزی به شیوه های سنتی در راستای توسعه پایدار این خطه یک ضرورت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی اکبر قندانی' روز پنجشنبه در همایش بررسی مشکلات زیست محیطی و گردشگری آران و بیدگل بیان کرد: نقاطی مانند کویر مرنجاب از بکرترین نقاط طبیعت گردی کشور است که تلاش برای رونق گردشگری در آن منجر به ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب مردم به گردشگری جهت کسب درآمد خواهد شد.
وی با انتقاد از نبود امکانات و زیرساخت های گردشگری در منطقه مرنجاب افزود: شهرداری آران و بیدگل آمادگی ورود به مدیریت کویر مرنجاب را دارد و امید می رود مسئولان در این زمینه همکاری کنند.
عضو شورای شهر آران و بیدگل با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت مدیریت منابع آب گفت: با توجه به خشکسالی های پیاپی باید تمهیدی اساسی در زمینه کاهش مصرف آب در بخش های مختلف صورت گیرد تا در آینده نزدیک شاهد جیره بندی نباشیم که یکی از راه ها توجه به کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری است.
'محسن سلطان محمدی' دبیر این همایش نیز گفت: میانگین بارش ها طی سال های گذشته در شهرستان آران و بیدگل 120 میلی متر بود که از ابتدای سال جاری تا کنون تنها سه میلی متر بارش داشتیم که در 50 سال گذشته بی سابقه است.
وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد آب در آران و بیدگل در بخش کشاورزی مصرف می شود که رقمی قابل توجه است و باید دست کم روش های آبیاری به سرعت تغییر کند چرا که فرهنگ ‌سازی استفاده بهینه از آب و توسعه روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی به میزان زیادی مصرف را کاهش داده و به مدیریت کم آبی کمک می کند.
همایش بررسی مشکلات زیست محیطی و گردشگری آران و بیدگل با مشارکت انجمن ها و فعالان محیط زیست و گردشگری، جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.
29 دی ماه با عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18407/عضو-شورای-شهر-آران-و-بیدگل--رونق-گردشگری-به-جای-کشاورزی-سنتی-ضرورت-توسعه-است
بستن   چاپ