پیام سپاهان
نماینده مجلس: باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم
جمعه 29 دي 1396 - 12:30:28 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با افزایش سطح جامعه هدف مالیاتی جلوی فرارهای مالیاتی را بگیریم.
به گزارش ایرنا، " حمیدرضا فولادگر " عصر پنجشنبه در اختتامیه " اولین همایش نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت مالیات بر ارزش افزوده " در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: گسترش سطح جامعه هدف مالیاتی به معنای افزایش تعداد مودیان است که این کار با شناسایی آنها می توانیم از فرارهای مالیاتی جلوگیری و از آنها مالیات بگیریم.
وی اضافه کرد: دریافت مالیات از حقوق بگیران، بنگاه های اقتصادی کوچک و اصناف کار راحتی است و بطور مستمر نیز انجام می شود بنابر این باید برای شناسایی سایر جوامع هدف مالیات تلاش کنیم.
فولادگر بیان کرد: برای دریافت مالیات از واحدهای اقتصادی و کسبه باید کار و اشتغال را رونق دهیم تا اهداف مورد نظر در قانون مالیات بر ارزش افزون بهتر محقق شود.
این نماینده قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان در عین حال تصریح کرد: راهکاری که برای تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده است کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش دیگر درآمدها می باشد و وضع قانون مالیات بر ارزش افزوده در راستای کسب درآمدهای غیرنفتی مصوب شد.
وی افزود: دولت هشتم این قانون را بصورت لایحه به مجلس ششم پیشنهاد داد اما به دلیل درجه اهمیت آن مسکوت ماند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما در مجلس هفتم دوباره این لایحه روی کار آمد و بصورت اصل 85 ( بنابر این اصل لوایح با فوریت در کمیسیون مربوطه بررسی می شود و به صحن علنی مجلس نمی آید ) رسیدگی و مصوب شد.
وی ادامه داد: این لایحه در مرداد سال 87 ( تصدی دولت نهم ) مصوب شد و در مهرماه همان سال یک ماه بعد به اجرا درآمد و این اتفاق که لایحه ای با این اهمیت به سرعت تصویب و به سرعت به اجرا درآید بی سابقه است.
فولادگر تصریح کرد: اجرای قانونی با این اهمیت و وسعت نیازمند حداقل 2 سال آمادگی، آموزش و تحقیق و بررسی بود که متاسفانه به اینصورت به اجرا در آمد و اکنون نتایج گرانبار آن را شاهدیم.
وی افزود: مجلس دهم به دنبال اصلاح این قانون و تحقق دریافت مالیات از حلقه آخر زنجیره و تصویب قانون صندوق ها پوز (صندوق فروشگاهی دریافت پول) هست.
به گزارش ایرنا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خرداد ماه امسال از شناسایی بیش از 2 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان اصفهان خبر داد و گفت: درصورتی‌ که این ارقام پس از دادرسی‌ها وصول شود نتایج ملموسی در بر خواهد داشت .
مراد امیری افزود: میزان وصولی درآمد مالیاتی در سال گذشته 5.2 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 92 درصد پیش‌بینی‌ها محقق شد اما از میانگین کشوری که 96 درصد است چهار درصد عقب هستیم.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز از شناسایی چهار شرکت متخلف در زمینه فرار از مالیات در استان از سال گذشته تا ابتدای امسال و معرفی آنها به مراجع قضایی خبر داده است.
سرهنگ ستار خسروی، مجموع ارزش فرار مالیاتی این شرکت ها را 6 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد.
اولین همایش " نقش عدالت مالیاتی در توسعه پایدار با محوریت مالیات بر ارزش افزوده" روز پنجشنبه با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
ت/ 7153 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18427/نماینده-مجلس--باید-جلوی-فرار-مالیاتی-را-بگیریم
بستن   چاپ