پیام سپاهان
20 درصد محصولات کشاورزی تیران و کرون به خارج از کشور صادر می شود
شنبه 30 دي 1396 - 11:45:39 AM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیر جهاد کشاوزی شهرستان تیران و کرون گفت: سالانه 20 درصد محصولات گلخانه ای بخش کشاورزی این شهرستان به خارج کشور صادر می شود.
محسن حاج عابدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از 100 هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون به کشت گلخانه ای اختصاص یافته که سالانه 20 هزار تن محصول در این بخش تولید می شود.
وی بیان کرد: محصولات تولیدی شامل فلفل، سبزیجات، سیب زمینی و پیاز باکیفیت است که به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر می شود.
مدیر جهاد کشاوزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به تسهیلات بانکی ارائه شده برای احداث گلخانه نیز گفت: امسال بیش از100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه به متقاضیان ارائه شده و این شهرستان رتبه اول جذب تسهیلات بانکی برای فعالیت های کشاورزی را در بین شهرستان های اصفهان دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون رتبه نخست راه اندازی گلخانه های صنعتی را درسطح استان اصفهان دارد، افزود: این شهرستان با ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی رتبه اول ایجاد اشغال استانی را نیز کسب کرده است.
حاج عابدی تبدیل بخش کشاورزی این شهرستان به عنوان قطب صادراتی محصولات گلخانه ای را چشم انداز کشاورزی این منطقه دانست و گفت: با توجه به خشکسالی ها و کمبود آب، توسعه بخش کشاورزی شهرستان تیران و کرون به وسیله احداث گلخانه و کاشت گیاهان دارویی محقق می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی، تولیدات این بخش در چهارسال گذشته رشد 2 برابری داشته است.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است .
این شهرستان از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری و از شرق و شمال به شهرستان نجف‌آباد، از غرب به شهرستان های فریدن و چادگان از جنوب به شهرستان لنجان محدود می‌ شود و دارای هوایی به نسبت معتدل و زمستان‌ های سرد است.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 /

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18475/20-درصد-محصولات-کشاورزی-تیران-و-کرون-به-خارج-از-کشور-صادر-می-شود
بستن   چاپ