پیام سپاهان
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:
هیچ شرکت بازاریابی شبکه ای خارجی مجوز فعالیت در کشور نگرفته است
يکشنبه 1 بهمن 1396 - 2:47:25 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده تاکنون هیچ شرکت بازاریابی شبکه ای خارجی مجوز فعالیت در داخل کشور را نگرفته اما از سوی برخی افراد سودجو تبلیغاتی در این زمینه انجام شده است.
بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) نوعی شیوهٔ فروش است که در آن شرکت‌ها، محصول ها و کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می ‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌ توانند محصول های شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند.
" محمد مجیری " روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: فقط شرکت هایی که مجوز بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت را دریافت کرده اند، حق فعالیت و فروش محصولات به صورت بازاریابی شبکه ای را دارند.
وی بیان کرد: این مجوز از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت های بازاریابی شبکه های مجاز اعطا می شود.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهارکرد: فهرست شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای مجوز در پایگاه اینترنتی مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران آمده که تعداد آن در زمان حاضر بیش از 20 شرکت است.
وی از مردم و بازاریابان خواست تا قبل از هرگونه خرید و یا همکاری با شرکت های بازاریابی شبکه ای ابتدا از مجوزدار بودن آنها اطمینان حاصل کنند.
مجیری با اشاره به دریافت گزارش هایی از فعالیت های شرکت های بازاریابی شبکه ای بدون مجوز تاکید کرد: مردم در صورت برخورد با این قبیل شرکت ها، آن را به اداره اصناف و یا شماره تلفن 124 مربوط به ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای مجوز دارای " نماد اعتماد الکترونیکی " (enamad) نیز هستند گفت: در پایگاه اینترنتی شرکت های دارای مجوز باید نماد اعتماد الکترونیکی درج شده باشد.
مجیری با بیان اینکه تبلیغات غیر قانونی شرکت های بازاریابی شبکه ای خارجی توسط پلیس فتا قابل پیگیری است، تاکید کرد: ممکن است کلاهبرداری هایی نیز از طریق شرکت های بدون مجوز صورت گیرد که مردم و بازاریابان باید در این زمینه هوشیار باشند.
ت/3011 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18578/هیچ-شرکت-بازاریابی-شبکه-ای-خارجی-مجوز-فعالیت-در-کشور-نگرفته-است
بستن   چاپ