پیام سپاهان
همایش ملی ایده های نو در کشاورزی به میزبانی اصفهان برگزار می شود
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 1:32:46 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- هفتمین همایش ملی "ایده‌های نو در کشاورزی" 15 اسفند سالجاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.
  این همایش با هدف ارائه راه ‌حل‌های مبتنی برخلاقیت و نوآوری و تبادل ایده‌ها و یافته‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی و مقابله با مشکل های این حوزه به مدت یک روز با حضور پژوهشگران، استادان و کارشناسان برگزار می شود.
این همایش 26 محور کلیدی دارد که از جمله آنها می توان به تغذیه در کشت‌های بدون خاک، تولید ارگانیک محصول، افزایش کارایی سطح زیر کشت جهت استفاده بهینه از آب و خاک، آلودگی منابع آب، خاک و هوا، نقش کاربری زمین، حفظ آب و خاک در کشاورزی پایدار و رو‌ش‌های نوین کم آبیاری اشاره کرد.
مدیریت آب‌های شور و نا متعارف در آبیاری، طراحی فضای سبز شهری، امنیت زیستی دام و طیور، راهکاری‌های نوین استفاده از منابع غیر متعارف در کشاورزی، به نژادی کلاسیک و مدرن گیاهان زراعی، باغی و دارویی، تولید آزمایشگاهی دام ‌های با توان شیر و گوشت بالا، کاربرد نانو فناری در حوزه‌های علوم دام و کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی نیز از دیگر محورهای همایش ایده های نو در کشاورزی است.
مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش مذکور تا 25 بهمن ماه جاری است.
ششمین همایش ملی ایده های نو در کشاورزی 9 تا 11 اسفند سال گذشته در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.
حوزه کشاورزی بویژه در استان اصفهان در سال های اخیر با مسائل و مشکل هایی مانند کمبود منابع آبی، کشت های جایگزین و روش های نوین آبیاری مواجه بوده است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18633/همایش-ملی-ایده-های-نو-در-کشاورزی-به-میزبانی-اصفهان-برگزار-می-شود
بستن   چاپ