پیام سپاهان
از سوی بانک توسعه صادرات ایران
38 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان پرداخت شد
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 9:10:38 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از پرداخت 38 هزار میلیارد ریال تسهیلات در 9 ماه سالجاری به صادرکنندگان بخش های مختلف در کشور خبر داد.
'حبیب احمدی' شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کاشان افزود: محدودیت خاصی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.
وی با اشاره به اعطای تسهیلات 29 هزار میلیارد ریالی در 9 ماهه سال 1395 گفت: میزان تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سالجاری به صادرکنندگان در مجموع 30 درصد افزایش یافته است.
احمدی اضافه کرد: این بانک با منابعی که از صندوق توسعه ملی دریافت کرده است، آمادگی دارد تا سقف 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ های 13.5 و 14.5 درصد به صادرکنندگان بپردازد که 20 هزار میلیارد ریال آن از منابع داخلی و نیمی دیگر از منابع صندوق توسعه ملی است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، 80 درصد از منابع و تسهیلات این بانک را ارزی و سایر آن را ریالی عنوان کرد و گفت: اعتبارات اسنادی و بروات صادراتی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 122 درصد، ضمانت نامه های بانکی 22 درصد و مجموع حواله های ارزی 75 درصد افزایش یافته است.
احمدی اضافه کرد: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات تا پایان آذر امسال 210 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشت.
وی افزود: در ابتدای سال 1394 مانده تسهیلات 89 هزار میلیارد ریال بود در حالی که این رقم امروز 2.5 برابر شده است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران، امروز برای شرکت در نشستی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کاشان و تشریح تسهیلات اعطایی، تبیین راهکارهای مبادلات ارزی، شیوه صدور ضمانت نامه ها و پوشش بیمه ای صندوق ضمانت صادرات ایران در اتاق بازرگانی این شهر حضور یافته بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18657/38-هزار-میلیارد-ریال-تسهیلات-به-صادرکنندگان-پرداخت-شد
بستن   چاپ