پیام سپاهان
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی:
افزایش کارهای پژوهشی به ظرفیت هر استان بستگی دارد
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 9:34:33 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی سعی کرده است در تمام استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی که وجود دارد یک یا دو موضوع را برای پژوهش انتخاب کند.
محمدرضا پورعابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سعی کرده است در تمام استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی که وجود دارد یک یا دو موضوع را برای پژوهش انتخاب کند تا در آن حوزه‌های انتخابی بتواند سرآمد باشد و به واسطه آن مسائل و چالش‌هایی را که در سطح منطقه‌ای و ملی وجود دارد پوشش می دهیم.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی ادامه داد: در اصفهان جهاد دانشگاهی در مطالعات شهری و فوق جاذبه‌ها و آب‌های ژرف فعالیت دارد. همچنین یک گروه برق نیز در اصفهان فعالیت دارد که نیازمندی‌هایی که در بخش نظامی وجود دارد را تحت پوشش خود قرار داده است. زلزله در کرمان و بحث زلزله در یزد را با استفاده از مواد نوین و سرامیک‌های به روز مورد پژوهش قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم کارهای پژوهشی در سطح کشور افزایش پیدا کند، اما این افزایش به توانمندی‌هایی که در سطح هر استان وجود دارد نیز بستگی دارد.
وی افزود: بخش کمی از بودجه جهاد دانشگاهی توسط دولت تأمین می‌شود. 20 درصد از هزینه‌های ما را دولت تأمین می‌کند و ما بقی هزینه‌ها توسط درآمدها و کارفرماهایی که در بخش پژوهشی فعالیت دارند تأمین می‌کنیم، اما برای اینکه موضوعی شناسایی شود و به ‌واسطه آن دانشی افزایش پیدا کند جهاد دانشگاهی حمایت‌های اولیه را انجام می‌دهد و سپس پژوهشگرها با عقد قرارداد با کارفرما می‌توانند بقیه هزینه‌های خود را تأمین کنند.
کد خبرنگار: 13019
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18710/افزایش-کارهای-پژوهشی-به-ظرفیت-هر-استان-بستگی-دارد
بستن   چاپ