پیام سپاهان
رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان:
پرورش ماهی در گلپایگان به 500 تن رسید
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 11:05:30 AM
مهر
سپاهان نیوز - گلپایگان - رئیس اداره جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: طی سال جاری با استفاده از روش‌ مکانیزاسیون، آمار برداشت ماهی در شهرستان به بیش از 500 تن رسید.

 حیدرعلی گل‌محمدی صبح چهارشنبه با اشاره به اینکه ماهی یکی از منابع پروتئینی غنی و مفید است که خوراک آن برای سلامت انسان مؤثر است، اظهار داشت: ارزش غذایی خوراک ماهی در جهان به اثبات رسیده زیرا سالم‌ترین فرآورده گوشتی که تأمین کننده ویتامین‌های بدن است در آبزیان به ویژه ماهی یافت می شود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته مردم گلپایگان از آبزیانی که به صورت طبیعی وجود داشت و آنها را از سطح چشمه‌،‌ رودخانه‌ها و قنوات صید می کنند، تغذیه می‌کردند، افزود: حتی اقوامی که طی قرون‌ گذشته در این شهرستان می زیستند از ماهی به عنوان تنها فرآورده گوشتی مصرف می‌کردند و امروزه بسیاری از مردم این خطه با گذشت چندین سال‌ به ارزش غذایی ماهی و آبزیان پی برده اند.
رئیس جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه نخستین استخر پرورش ماهی در سال 74 با همکاری شیلات استان در گلپایگان راه اندازی و سپس در مرکز ایستگاه تحقیقات با همکاری جهاد کشاورزی و منابع امور آب استخرهای دو منظوره ایجاد شد، تأکید کرد: پرورش آبزیان باید همراه با بهره‌وری باشد و پرورش دهندگان با توجه به کاهش بارندگی و محدودیت‌های خشکسالی مدت زمان پرورش آبزیان را از فروردین‌ ماه شروع و تا آبان ماه به پایان برسانند زیرا در ماه‌های دیگر سال آب حاصل از پرورش آبزیان به هدر می رود.
وی بیان داشت: با توجه به تجهیز تمام چاه‌های آب کشاورزی شهرستان به دو کنتور حجمی و هوشمند، بدیهی است که با استفاده از این سیستم، کنتور آب محاسبه و در ساعت مشخص خاموش خواهد شد، بنابراین کنتورهای سهام ترکیبی با سهام یک خروجی محاسبه می‌شود.
گل محمدی افزود: طی سال جاری با استفاده از روش‌ مکانیزاسیون، آمار برداشت ماهی در شهرستان به بیش از 500 تن رسیده و با توجه به اینکه آب سد برای دشت پنج هزار هکتاری گلپایگان است لذا پرورش دهندگان آبزیان در گلپایگان به عدم تأمین آب از سد در آذرماه معترض نباشند.
  طی سمینار یک روزه آموزشی پرورش و مصرف آبزیان به صورت همزمان در دو مکان مجزای دیگر جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان، کلاس فرهنگ سازی مصرف آبزیان و نقاشی ویژه دانش آموزان دختر دوره ابتدایی و طبخ انواع خوراک با آبزیان با همکاری شیلات استان اصفهان و حضور جمعی از بانوان برگزار شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18721/پرورش-ماهی-در-گلپایگان-به-500-تن-رسید
بستن   چاپ