پیام سپاهان
دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع:
70 درصد بیماران مبتلا به صرع به دارو جواب می‌دهند
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 12:51:31 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: مات شدن کودک به یک نقطه یکی از علایم بیماری صرع است و طی آمارهای ارائه شده، یک درصد جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند و چیزی حدود 700 الی 800 هزار نفر فرد مبتلا به صرع در کشور وجود دارد.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، جعفر مهوری امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع اظهار كرد: این کنگره در محورهای تشخیص صرع از جمله نوار مغزی، ام آر ای، روش‌های درمانی جدید در افراد پیر و هم‌چنین در زنان –اطفال و نوزادان، جنبه‌های روانی صرع و مباحثی که باعث ترس خانواده‌ها می‌شود برنامه ریزی شده است.
وی افزود: طی سه روز برگزاری این کنگره حدود 50 سخنران ایرانی و خارجی و 7 سخنران از دانشگاه‌های کشورهای کانادا، برزیل، ایتالیا، اتریش و استرالیا حضور دارند.
دبیر علمی این کنگره تصریح کرد: این کنگره بر روی اساتید، استادان ، پرستاران و دانشجویان متمرکز شده تا بتوانند آخرین دستاوردهای آموزشی که در طول یک سال در بهترین کنگره‌های صرع تبادل می‌شود را در اختیار داشته باشند.
مهوری در خصوص علایم تشخیصی بیماری صرع گفت: بیماری صرع در طی سال‌های اخیر کامل تشخیص داده می‌شود و این بیماری از زمانی که بشر متولد شده وجود داشته و مادران و والدین باید بدانند که داروهایی که در دوران بارداری استفاده می‌کنند بسیار با دقت انتخاب کنند و همچنین در مورد زایمان هم بسیار دقت شود که از داروهایی با امنیت بالا استفاده شود.
وی تأکید کرد: والدینی که دارای نوزاد هستند باید دقت کافی داشته باشند که اگر علایم مشکوکی در صحبت کردن- راه رفتن- صدا در آوردن‌های غیرطبیعی مشاهده کردند به پزشک متخصص مراجعه کنند.
مهوری افزود: حدود 70 درصد بیماران مبتلا به صرع به دارو جواب می‌دهند و تنها 30 درصد نیاز به اقدامات تشخیصی متفاوت دارند و تقریباً 70 درصد بیماران وقتی دارو را قطع می‌کنند هیچ مشکلی ندارند و خوب درمان می‌شوند و در میان بیماران مغز و اعصاب، صرع یکی از بیماری‌های خوب درمان و قابل درمان است.
وی در خصوص علایم بیماری صرع گفت: مات شدن کودک به یک نقطه یکی از علایم بیماری صرع است و طی آمارهای ارائه شده، یک درصد جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند و چیزی حدود 700 الی 800 هزار نفر فرد مبتلا به صرع در کشور وجود دارد که نیاز به بررسی دارد و هرسال نیز، هزار بیمار مبتلا به صرع غیر قابل کنترل، به جامعه اضافه می‌شود که همه این‌ها، اهمیت صرع را می‌رساند.
به گزارش ایسنا، چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع به مدت سه روز از امروز 4 بهمن در بیمارستان میلاد اصفهان آغاز به کار کرد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18729/70-درصد-بیماران-مبتلا-به-صرع-به-دارو-جواب-می‌دهند
بستن   چاپ