پیام سپاهان
سوانح رانندگی وجراحت های جنگی از علل عمده ابتلا به بیماری صرع در ایران است
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 3:00:03 PM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: تصادف های رانندگی و جراحت های جنگی 2 علت عمده ابتلا به بیماری صرع در کشور است.
به گزارش ایرنا، دکتر حسین پاکدامن روز چهارشنبه در چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع در اصفهان افزود: بر اساس آمار موجود در زمان حاضر یک میلیون و ٢٠٠ هزار بیمار مصروع در کشور زندگی می کنند که این تعداد 2و نیم برابر میانگین ابتلا به این بیماری در اروپاست.
وی تاکید کرد : طرح ملی اپیدمیولوژی صرع از سال گذشته به دلیل اهمیت درمان بیماران مصروع و کمک به کنترل صرع در آنها آغاز شد تا امکان ارائه آمار دقیقی از بیماران مصروع را پیدا کنیم.
وی افزود: بررسی ها و تحقیقات یک تیم 30 نفره نشان داد که آمار صرع در ایران 2.5 برابر آمار کشورهای اروپایی و حتی برخی از کشورهای شرقی است.
پاکدامن با بیان اینکه ضربه‌های ناشی از تصادفات رانندگی و ضربه به سر و مجروحیت جنگی از علت های اصلی آمار بالای ابتلا به صرع در ایران است، گفت: بر اساس ارتباط تصادف ها با صرع، بیشترین مبتلایان نیز در استان‌هایی هستند که بیشترین آمار تصادفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی، اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار، با طولانی شدن صرع ایجاد می‌شود، گفت: هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد اما از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.
رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران با اشاره به هزینه درمان صرع در ایران گفت: بیماران مصروع در کشور مورد توجه دولت در امر درمان و بیمه قرار گرفته و حدود 50 دلار هزینه آنها در سال است درحالی که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی هزینه داروی این بیماران به تنهایی 1 تا 3 هزار دلار است.
صرع یا اپی لپسی Epilepsy یکی از مهمترین بیماری های مغز و اعصاب است و شاید به قدمت اولین بیماری های انسان باشد که همه ساله تعداد زیادی از انسان ها را درگیر خود کرده است.
حدود یک درصد از جمعیت جهان با خطر این بیماری و عوارض ناشی از آن همچون تروماهای مختلف و حتی مرگ های ناگهانی مواجه هستند.
چهاردهمین کنگره بین المللی صرع، به مدت سه روز از امروز (چهارشنبه) چهارم تا ششم بهمن 96 در تالار بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می شود.
این کنگره با حضور متخصصان برجسته داخلی و خارجی در حال برگزاری است و هدف از برگزاری این کنگره برگزاری یک نشست علمی صمیمی جهت تبادل آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در زمینه درمان صرع است.
نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دارویی و تکنولوژی در زمینه درمان صرع در کنار این همایش برگزار می شود.
ت 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18737/سوانح-رانندگی-وجراحت-های-جنگی-از-علل-عمده-ابتلا-به-بیماری-صرع-در-ایران-است
بستن   چاپ