پیام سپاهان
مهرعلیزاده:
60 درصد بازار لوازم خانگی، محصولات خارجی است
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 4:59:24 PM
ایسنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ها و کمیته‌های مشخصی در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داریم و در این راستا کمیته حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان برای تأمین مالی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های در گردش فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، محسن مهرعلیزاده در بازدید از کارخانه محصولات اسنوا و افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید صوتی و تصویری گروه صنعتی انتخاب، با بیان اینکه کارخانه اسنوا توانایی ارتقا بیش‌تر را دارد، اظهار کرد: با توجه به اشتغال بالای این كارخانه تمام تلاش خود را برای حمایت از آن به كار می‌گیریم، چراکه معتقدیم شركت اسنوا بیش از آنچه امروز است باید توسعه پیدا كند.
وی افزود: برنامه‌ها و کمیته‌های مشخصی در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی داریم و در این راستا کمیته حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان برای تأمین مالی سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های در گردش فعالیت می‌کند. البته این واحد بیش‌تر نیازمند حمایت‌های تعاونی و اداری است تا از نظر سیستم‌های مالیاتی کم‌تر آسیب ببیند و بیش‌تر حمایت شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای توسعه اشتغال باید حمایت بیش‌تری از این گونه شرکت‌ها شود، گفت: این شرکت از نظر مهندسی و تکنولوژی، پیش آمد و یک شرکت سرآمد در راستای افزایش توان‌های ملی است. در حال حاضر پنج هزار نفر در این شرکت اشتغال دارند. همچنین در خصوص افزایش سالن‌های تولید و دو برابر شدن اشتغال این شركت صحبت‌هایی با این شرکت انجام شده و از آن حمایت جدی خواهیم كرد.
مهرعلیزاده اظهار کرد: از این شرکت خواسته شد تا در صادرات محصول خود و همچنین ایجاد خط مونتاژ محصول خود در کشورهای دیگر فعال شود، اما متأسفانه شنیده‌ایم که حدود 60 درصدِ بازار لوازم خانگی در دست محصولات خارجی است و شرکت اسنوا تنها 15 درصد از بازار داخل را در اختیار دارد.
وی بابیان اینکه از مسئولان صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم تا آن‌ها نیز در جهت حمایت از این شرکت‌ها کاری کنند، افزود: ما نیز تا حد توان خود و با استفاده از مکانیزم‌های قانونی این کار را انجام خواهیم داد و در سطح ملی نیز باید گره کار این شرکت‌ها باز شود.
استاندار اصفهان اظهار کرد: گروه‌های صنعت، معدن و تجارت نیز با این مطلب آشنا هستند، اما بیش‌تر باید با این حقایق آشنا شوند و به سوی رونق اقتصادی پیش برویم، بازار داخل را در اختیار بگیریم و به سوی صادرات قدم برداریم.
مهرعلیزاده در خصوص رفع مشکلات اقتصادی در استان‌ها، گفت: دو راه حل وجود دارد که یا باید مناطق ویژه اقتصادی متعددی را در استان‌ها ایجاد کنیم که این روش تقریباً ناموفق است زیرا مناطق اقتصادی در گذشته به استان اصفهان تعلق پیدا کرده است، اما هنوز مكان یابی مناسبی برای برخی از آنها صورت نگرفته است. برخی در شرق اصفهان و برخی در مناطق بومی و برخی در غرب استان قرار گرفته‌اند. شاید برای برخی از استان‌ها مناسب نباشد و با برنامه کلان کشور همخوانی نداشته باشد.
وی در خصوص کار گمرک گفت: شاید بهتر است در خصوص مجموعه‌های صنعتی مثل شاهین شهر گمرک‌های اختصاصی ایجاد كنیم. در این صورت بسیاری از مشکلات ورود و خروج کالاها راحت‌تر می‌شود. این راه‌حل بیش‌تر شکل عملیاتی دارد که باید در خصوص آن فكر شود.
به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان امروز از طرح توسعه کارخانه تولید صوتی و تصویری گروه صنعتی انتخاب، بخش تولید قطعات پلاستیکی، واحد آرندی ( تحقیق و توسعه) و خط تولید یخچال، لباسشویی و گاز کارخانه اسنوا بازدید و از محصول جدید صوتی و تصویری این كارخانه رونمایی شد.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18753/60-درصد-بازار-لوازم-خانگی،-محصولات-خارجی-است
بستن   چاپ