پیام سپاهان
اخبار محیط زیست شهرستان های اصفهان
پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 8:29:48 AM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان - صدور حکم قضایی برای یک دامدار متخلف درپارک ملی قمیشلو، و یک واحد مرغداری آلوده کننده محیط زیست در نایین، رها سازی یک عقاب صحرایی در نجف آباد و درمان یک جغد شاخ دار در مبارکه ازجمله اخبار محیط زیست شهرستان های اصفهان طی هفته اخیر است.
به گزارش ایرنا، مرتضی جوهری رئیس اداره پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو به ایرنا گفت : برای دامدار متخلف چرای غیر مجاز دام در این منطقه حکم قضایی صادر شد.
وی اظهار کرد: محیط بانان این اداره یک مورد پرونده تخلف چرای غیر مجاز دام گزارش دادند که پس از تنظیم شکایت از دامدار مربوطه، دادگاه این متخلف را به پرداخت جریمه 108 میلیون تومانی محکوم کرد.
وی گفت: این حکم بصورت یک سال در تعلیق است و اگر در این مدت دوباره تخلفی توسط این دامدار صورت گیرد اجرا می شود.
** برای یک واحد مرغداری متخلف در شهرستان نایین حکم قضایی صادر شد.
حسین اکبری رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین نیز اظهار کرد: پرونده یک واحد مرغداری بزرگ مقیاس در این شهرستان با وجود چند نوبت اخطار در زمینه انباشت غیر مجاز کود و پسماند، آلایندگی هوا و پراکندگی لاشه مرغ در محیط پیرامون و عدم اقدام مؤثر و سازنده در زمینه رفع آلایندگی و ادامه اعتراضات مردمی به مرجع قضایی ارجاع گردید.
وی گفت: در جریان رسیدگی، مسئولان این واحد به جرایم کیفری محکوم و از سویی ملزم به جمع آوری اصولی و مداوم کلیه پسماندها، استاندارد سازی خروجی ها و جلوگیری از هر گونه آلودگی هوا به محیط پیرامون شدند.
**محمد محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: یک عقاب صحرایی که دچار سانحه شده بود با اطلاع رسانی به موقع یک شهروند طبیعت دوست پس از معاینه کامل و اطمینان از توانایی پرواز و شکار و بقا در طبیعت توسط دامپزشک با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده قمیشلو رهاسازی گردید و با موفقیت به طبیعت بازگردانده شد.
** مهران شنتیایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مبارکه نیز گفت: یک جغد شاخ دار که به دلیل تصادف با خودرو از ناحیه بال دچار شکستگی شده بود پس از تمیار و درمان بعد از هماهنگی با بخش محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مراقبت های بیشتر به باغ وحش صفه تحویل داده شد.
جغد شاخدار در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا زاد و ولد می کند و در مناطق جنگلی از جمله شمال ایران نیز یافت می شود و از پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات تغذیه می کند و در کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی مفید است.
گ/8114/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18768/اخبار-محیط-زیست-شهرستان-های-اصفهان
بستن   چاپ