پیام سپاهان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛
اعمال مقررات زیست محیطی؛ زمینه ساز تحولات بسیار ارزشمندی درصنایع استان شده است
پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 8:29:48 AM
ایرنا - علمی
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: قوانین و مقررات زیست محیطی؛ زمینه ساز تحولات بسیار ارزشمندی در صنایع استان شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر سید رحمان دانیالی عصر چهارشنبه در همایش صنعت بازیافت با موضوع "مدیریت زیست محیطی پسماند" در اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به سرانه محیط زیست گفت: میزان بودجه های پیش بینی شده برای رفاه و درمان و مقایسه سرانه آن با بودجه محیط زیست در سال1397 بیانگر این نکته است که هرچه سرانه محیط زیست کمتر باشد؛ ایجاد رفاه و سلامت اجتماعی هزینه برتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه هدر رفت منابع حیاتی و ضایعات ناشی از فراوری محصولات کشاورزی و و وضعیت مصرف در کشور با بنیان های فرهنگ دینی و اخلاقی ما همخوانی ندارد گفت: توسعه صنعت بازیافت برای رفع بخشی از این معضل بسیار ضروری است.
وی افزود: ضایعات 35 درصدی تولیدات کشاورزی و هدر رفت 11 درصد از نان تولیدی که معادل از بین بردن میلیون ها متر مکعب آب است رفتارهایی است که با داشته های آبی بسیار محدود ما؛ پذیرفتنی نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان حمایت لازم از فعالان صنعت بازیافت را در راستای اعمال کامل قانون مدیریت پسماند جزو اولویت های برنامه ای خود قرار داده است.
به گزارش ایرنا، اولین همایش صنعت بازیافت با هدف استیفای حقوق فعالان این بخش و تقویت صنعت مذکورعصر چهار شنبه در اصفهان برگزار شد.
این همایش با شعار از زمین برای زمین توسط کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و انجمن صنایع بازیافت فلزی استان اصفهان و با همکاری دستگاه های و نهادهای مرتبط برگزار شد.
ت/8114/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18769/اعمال-مقررات-زیست-محیطی؛-زمینه-ساز-تحولات-بسیار-ارزشمندی-درصنایع-استان-شده-است
بستن   چاپ