پیام سپاهان
9 اثربرتر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر روح الله معرفی می شود
پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 9:35:06 AM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- دبیر نخستین جشنواره تئاتراستانی و نمایشنامه نویسی روح الله گفت: 9 اثربرتر در بخش نمایش نامه نویسی از سراسر کشور در اختتامیه این جشنواره معرفی می شود.
محمد رضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره از سوی موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) استان اصفهان با هدف اشاعه و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب از سه شنبه هفته جاری در اصفهان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های نمایش خیابانی ، صحنه ای و نمایشنامه نویسی در حال برگزاری است اظهار کرد: بخش تئاتر این جشنواره به شکل استانی برگزار می شود و بخش نمایشنامه نویسی نیز کشوری است.
وی گفت: در بخش نمایشنامه‌ نویسی 138 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این میان استان اصفهان ، تهران و اراک بیشترین آثار ارسالی را داشتند.
وی گفت: در این بخش 9 اثراز سراسر کشور برگزیده و کاندیدای جایزه شدند که در اختتامیه این جشنواره معرفی می شود.
رفیعی گفت: در بخش تئاتر صحنه ای این جشنواره نیز 9 نمایش حضور دارند که روزاول جشنواره نمایش های " این ره که می روی " کاری از محمد هاشم‌ زاده و "قوی‌ تر" اثر کوروش نیک پیام روز گذشته اجرا شد.
وی افزود: همچنین روز گذشته نیز نمایش های "حرّ دیگر" از سید روح الله فهیمی و"خوب‌ ترین غلط " کاری از محمدجواد طاهری به روی صحنه رفت.
رفیعی اظهار کرد: نمایش " ترور نافرجام " به کارگردانی محمدعلی عمادی و " آن شب که ستاره افتاد" به کارگردانی شمس الله اکبری امروز از ساعت 15 تا 19 در تالار هنر و سالن اصلی مجموعه فرشچیان به روی صحنه می رود.
وی گفت: در بخش خیابانی این جشنواره نیز 9 نمایش حضور دارد که از روزاول جشنواره نمایش های "ذبیح " اثری از بهمن گرامی، " بذر امید" به کارگردانی پویا امامی و"مرزهای بی‌نشان " به کارگردانی یدالله موسوی در محوطه تالار هنر و مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان اجرا شد.
وی گفت: روز گذشته نیز نمایش های " نقل امروز " از کوروش نیک پیام، "سارا چریک " از علیرضا شمس و" شیرین و فرهاد مدل 57 "اثر مریم دوستی ایرانی اجرا شد.
نمایش های " باقرآباد" به کارگردانی آدینه رحیم نژاد، " روز خون " کاری از مجتبی خلیلی و " خرداد،رخ داد" کاری از نسا سلیمانی امروز به روی صحنه می رود.
وی افزود: برگزاری کارگاه هایی با موضوع بازیگری و ادبیات نمایشی در نگارستان امام خمینی از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است.
آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله با معرفی برگزیدگان در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی شش بهمن ماه از ساعت 18 در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.
ت/8114/6022 خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18772/9-اثربرتر-بخش-نمایشنامه-نویسی-جشنواره--تئاتر-روح-الله--معرفی-می-شود
بستن   چاپ