پیام سپاهان
همکاری دانشگاه اصفهان با موسسات امام موسی صدر در لبنان و تهران
پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 4:18:52 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- دانشگاه اصفهان با موسسه های امام موسی صدر در لبنان و تهران در زمینه های اعطای بورس تحصیلی و برگزاری دوره های آموزشی و همایش ها همکاری می کند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه با اشاره به دیدار رئیس موسسات امام موسی صدر در لبنان و تهران با رئیس این دانشگاه اعلام کرد: در این دیدار زمینه های همکاری از جمله اعطای بورس تحصیلی برای دانش آموختگان موسسات صدر، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای معلمان و کارکنان موسسات امام صدر، راه اندازی دوره های تخصصی در زمینه فناوری های نوین، تعلیم و تربیت و صنایع دستی و برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی جهت معرفی افکار امام موسی صدر، مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.
رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار گفت: نگاه به کرامت انسانی رمز جاودانگی اندیشه امام موسی صدر است.
هوشنگ طالبی افزود: امام موسی صدر بر این باور بود که دین و علم در پیوند دادن انسان با حقیقت و واقعیت نقش موثر دارند زیرا هر دو سعی می‌کنند تا واقعیت و هستی را رمزگشایی کنند.
رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر ضرورت شناخت فرهنگی و همبستگی مذهبی جوانان ایرانی با مردم لبنان گفت: شناخت فرهنگ مردم مسلمان لبنان برای دانشجویان ضروری است و این مهم در نشر دین و فرهنگ تقریب و وحدت بین مسلمانان نقش موثری دارد.
مدیر مؤسسات امام صدر در لبنان نیز در این دیدار، جایگاه فعلی این موسسات در کمک به محرومان را بسیار مهم دانست و گفت: این مؤسسه ها الگوی خدمت رسانی و آموزش و پرورش فرزندان شهدا و محرومان لبنان است و مؤسس های مشابه از تجربه ها، دانش و شیوه‌های ابداعی آن الگوبرداری می‌ کنند.
خانم " ربابه صدر " افزود: مؤسسات امام موسی صدر امروز افتخار شیعه، اسلام و بشر است و دریافت مدال از سازمان ملل متحد و نشان‌ ها و تقدیرنامه‌های گوناگون از مؤسسه های بین‌ المللی و منطقه‌ ای و رجال جهانی گواهی بر این ادعا است.
دختر امام موسی صدر و رئیس مرکز پژوهشی امام صدر در تهران نیز در این دیدار گفت: دو موسسه، یکی در ایران و دیگری در لبنان به چاپ و نشر آثار امام موسی صدر همت گماشته اند.
خانم " حوری صدر " افزود: مرکز " الامام موسی الصدر للأبحاث و الدراسات" بیروت با مدیریت صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام موسی صدر در کنار پیگیری پرونده ربودن امام صدر و با امید آزادی وی نسبت به تهیه و چاپ آثار امام موسی صدر بصورت موضوعی اقدام کرده است.
وی اظهار کرد: عنوان های متعدد کتاب در این مرکز به چاپ رسیده که بیشتر آنها بصورت مستقل و یا در قالب مقاله های مختلف در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در تهران ترجمه و چاپ شده است.
وی ادامه داد: مجموعۀ 12 جلدی "مسیرة الامام موسی صدر" در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ترجمه شده و بزودی رونمایی خواهد شد.
در این جلسه، 2 بورس تحصیلی دکترا از سوی دانشگاه اصفهان به موسسات امام موسی صدر در لبنان اهدا شد.
امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و جنبش امل به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت « معمر قذافی » رهبر وقت این کشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شدند و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
موسسه های امام موسی صدر در لبنان و تهران به فعالیت های فرهنگی و آموزشی بویژه در راستای نشر اندیشه های این شخصیت می پردازند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
ت/3011 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18811/همکاری-دانشگاه-اصفهان-با-موسسات-امام-موسی-صدر-در-لبنان-و-تهران
بستن   چاپ