پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان: واحدهای صنعتی برای کاهش آلایندگی به حمایت نیاز دارند
پنجشنبه 5 بهمن 1396 - 5:48:33 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: با جریمه کردن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، آلودگی محیط زیست برطرف نمی شود و باید به این واحدها کمک کرد تا بتوانند آلایندگی خود را به حداقل برسانند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از " محمدجواد بگی " اعلام کرد: اجرای سیستم های کاهش آلایندگی برای صنایع بسیار پر هزینه است و با توجه به چالش های موجود در بخش های تولیدی و صنعتی کشور، باید حمایت ویژه ای از صنایع جهت ارتقای سطح فعالیت های زیست محیطی خود شود.
بگی با اشاره به رویکرد حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی ها در شرکت شهرک های صنعتی اصفهان افزود: تاکنون 17 تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت بیش از 12 هزار متر مکعب در روز به منظور جلوگیری از ورود پساب های صنعتی به محیط زیست و همچنین تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرک ها و نواحی صنعتی این استان احداث شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان توسعه نیروگاه های تولید انرژی های نو مانند انرژی های خورشیدی و بادی را نیز از دیگر برنامه های این شرکت به منظور کاهش آلایندگی های صنعت عنوان کرد و گفت: به همین منظور مطالعات و امکان سنجی های اختصاص شهرک های صنعتی بدون تقاضای استان به شهرک های تولید انرژی های نو و تجدید پذیر در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت پسماندها نیز این شرکت با نگاه ویژه به حفظ محیط زیست و فراتر از وظایف قانونی و سازمانی خود، پیگیری دفع اصولی پسماندهای شهرک ها و نواحی صنعتی استان را در دستور کار قرار داده است که مطالعات مکان یابی سایت های پسماند انجام و به تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان رسیده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان گفت: بخش قابل توجهی از جامعه و حتی جمعی از سیاستگذاران و مسئولان کشور بر این عقیده اند که آلایندگی زیست محیطی جزء جدایی ناپذیر توسعه صنعتی است و توسعه صنعت و حفظ محیط زیست و برخورداری از هوای سالم را در کنار هم غیر ممکن می دانند.
وی اضافه کرد: وی افزود: به همین منظور تلاش شده است تا صنایع و شهرک های صنعتی در خارج شعاع 50 کیلومتری شهرها مستقر شوند که این بعد مسافت سبب افزایش نیاز به تردد و افزایش آلایندگی هوا و محیط زیست خواد شد.
بگی افزود: طبق قوانین، صنایع و شهرک های صنعتی باید در حاشیه 50 کیلومتری شهرها مستقر شوند که این بعد مسافت سبب افزایش نیاز به تردد و در نتیجه افزایش آلایندگی هوا و محیط زیست می شود.
وی اظهار کرد: این تفکر نادرستی است که در دهه های گذشته در کشور شکل گرفته و باید اصلاح شود.
بگی گفت: با تجارب موفقی که در کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان شاهد بودیم ملاحظه شد که بسیاری از صنایع و حتی شهرک های صنعتی این کشور با رعایت مسائل زیست محیطی و نظارت مناسب دولت بر آن، در بافت شهری مستقرند و این شهرها از با کیفیت ترین و سالم ترین هوا برخوردارند.
وی همچنین خروج صنایع از فضای شهری را سبب کاهش حساسیت سازمان های ناظر بر فعالیت های این صنایع دانست و افزود: از آنجا که بیشتر سازمان های نظارت کننده بر فعالیت صنایع مانند سازمان حفاظت محیط زیست در شهرها مستقر هستند، بعد مسافت سبب کاهش سطح نظارت بر صنایع شده است.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
ت/3011 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18815/مدیرعامل-شرکت-شهرک-های-صنعتی-اصفهان--واحدهای-صنعتی-برای-کاهش-آلایندگی-به--حمایت-نیاز-دارند
بستن   چاپ