پیام سپاهان
رحمانی: تولیدات باید فناورانه باشد
جمعه 6 بهمن 1396 - 1:21:27 PM
ایسنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: تولیدات اگر فناورانه نباشد و قیمت و کیفیت آن قابل رقابت نباشد در بازار داخلی و خارجی با مشکل مواجه خواهند شد و به همین دلیل نوسازی، به عنوان اولویت کار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رضا رحمانی در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار کرد: در این سفر بررسی وضعیت واحدهای تولیدی، صنعتی استان و روند فعالیت و مشکلات این واحدها و ارائه تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و فعال سازی ظرفیت واحدهای تولیدی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بخشی از تصمیمات نیازمند پیگیری های ملی است که در تهران بررسی لازم صورت خواهد گرفت، افزود: مصوبات استانی در خصوص بهبود شرایط صنعت در صورت لزوم به تصویب ملی خواهد رسید. ارائه تسهیلات در طرح رونق، نوسازی و بازسازی صنایع و افزایش صادرات از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید با بیان اینکه در چند سال گذشته اصفهان در حوزه صنعت کمترین بحران را داشته است، ادامه داد: سه هزار واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات در طرح رونق ثبت نام کردند که تاکنون 300 واحد تسهیلات خود را دریافت کرده اند و باید بانک ها سرعت لازم را در خصوص ارائه تسهیلات داشته باشند.
رحمانی با بیان اینکه واحدهایی مانند پلی اکریل و ... بحران های مقطعی داشتند که راهکارهایی برای آنها پیش بینی شد، افزود: امسال وزارت صنعت برنامه طرح رونق را برای تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای کوچک و متوسط پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به اینکه نوسازی و بازسازی صنایع از دیگر اولویت های این وزارتخانه است، افزود: تولیدات ما اگر فناورانه نباشد و قیمت و کیفیت آن قابل رقابت نباشد در بازار داخلی و خارجی با مشکل مواجه خواهند شد و به همین دلیل نوسازی، به عنوان اولویت کار قرار گرفته است و در سامانه ای ثبت نام واحدهای متقاضی در حال انجام است تا در یک فرایند برنامه ریزی شده نیازهای مالی و تکنولوژیکی آن ها برای نوسازی تامین شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید به برنامه های وزارت صنعت در خصوص صادرات اشاره کرد و گفت: بر اساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، صادرات در اولویت قرار گرفته است و با توجه به اینکه علیرغم مشکلات، تولید قابل توجهی وجود دارد باید در راستای افزایش تقاضا در بازار داخلی و خارجی اقدامات لازم صورت گیرد.
رحمانی تصریح کرد: در بازار داخلی، مبارزه با قاچاق و مدیریت واردات از اولویت ها بشمار می رود و در صادرات نیز به دلیل اینکه اصفهان یکی از قطب های صنعت و اقتصاد و تجارت است تلاش می شود که از واحدها و بخش خصوصی فعال استان حمایت لازم صورت گیرد.
وی افزود: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی که صادرات قابل توجه دارند به صورت موردی بررسی و پیگیری خواهد شد تا عرضه و تقاضا تقویت شود و بتوانیم بخش غیر فعال واحدهای تولیدی را فعال کنیم.
استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه در هیچ صنعتی در استان بحران نداریم و مسائل تعداد معدودی از واحدهای صنعتی در استان که از گذشته با مشکلات تامین مواد اولیه، مالکیتی و ... مواجه بودند، با ورود به استان این چند واحد را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادیم و در جلسات مختلف با مسئولان این واحدها مشکلات برطرف شده است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به مشکلات پلی اکریل، اظهارکرد: وزارت صنعت معدن و تجارت کمک های خوبی را در خصوص واردات مواد مورد نیاز این کارخانه داشته و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه برطرف شده و به صورت روزانه فعالیت های این شرکت رصد می شود.
وی به مشکلات کارخانه های کاشی اصفهان اشاره کرد و افزود: در خصوص واگذاری های این کارخانه ها مشکلاتی ایجاد شده است که مسائل به وزارتخانه مربوطه منتقل شده و مطمئن باشند که نخواهیم گذاشت حتی یک کارگر بیکار شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در ستادهای مختلف از قبیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و مشکلات برطرف می شود، افزود: هیچ نگرانی در خصوص کارخانه های تولیدی وجود ندارد و به واحدهایی که امکان افزایش ظرفیت دارند نیز کمک خواهیم کرد که این امر محقق شود.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: مردم و کارگران بدانند که مدیریت استان کاملا شرایط را کنترل خواهد کرد و مکلف و موظف است که در این زمینه اقدام کند.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18830/رحمانی--تولیدات-باید-فناورانه-باشد
بستن   چاپ