پیام سپاهان
فرماندار:
نرخ بیکاری در شهرستان برخوار 7.2 درصد است
شنبه 7 بهمن 1396 - 2:43:02 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- فرماندار شهرستان برخوار گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 7.2 درصد است که از میانگین بیکاری در استان اصفهان کمتر است.
بر اساس آمارهای موجود نرخ بیکاری در استان اصفهان حدود 14 درصد است.
به گزارش ایرنا،اسفندیار تاجمیری روز شنبه درنشست هم اندیشی صنعت گران و تولید کنندگان شهرستان برخوار با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای حفظ و افزایش تولید افزود:این شهرستان در تولید مصالح ساختمانی، صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و پلاستیک از ظرفیت خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیش از 25هزار نفر در عرصه صنعت و معدن در این شهرستان اشتغال دارند گفت: شهرستان برخوار در زمینه فعالیت معادن رتبه دوم و در زمینه صنعت رتبه چهارم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
تاجمیری با اشاره به اینکه هم اینک 13 طرح صنعتی و زیربخش های کشاورزی با میانگین 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است، تصریح کرد: تولیدکنندگان این شهرستان در بخش های زیربنایی، نقدینگی، زیست محیطی و محدویت شعاع 50 کیلومتر مرکز استان با مشکلاتی روبرهستند و مدیریت شهرستان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال کاهش و رفع مشکلات آنهاست.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون 52 واحد صنعتی از طریق سامانه بهین یاب متقاضی دریافت 300میلیارد ریال تسهیلات حمایتی شده اند.
فرماندار شهرستان برخوار با اشاره به اهمیت شکل گیری مفهوم و دغدغه مشترک اشتغال، کارآفرینی و تولید بعنوان الزام ملی در عرصه تولید افزود:در این راستا مسئولان باید توجه ویژه ای به زمینه سازی امر تولید و تکریم تولیدکنندگان و کارآفرینان داشته باشند.
وی با اعلام آمادگی برای تسریع در امورسرمایه گذاری و تولید، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت در بخش ساختمان و نیروی انسانی با کمبود هایی مواجه است که باید برای رفع این مشکلات اقدام شود.
شهرستان برخوار به مرکزیت دولت آباد با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت 7131 / م ط / 7150 / 6022 علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18910/نرخ-بیکاری-در-شهرستان-برخوار-72-درصد-است
بستن   چاپ