پیام سپاهان
اعطای گواهینامه بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا به مجتمع فولاد مبارکه
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 2:37:06 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- طرح جمع آوری پساب شهرهای همجوار فولاد مبارکه در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی با رأی بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا به عنوان پروژه اجتماعی و زیست محیطی 2017 انتخاب و گواهینامه این بنیاد را دریافت کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه در این زمینه گفت: این پروژه از بین 2 هزار پروژه انتخاب شد که از 130 کشور جمع آوری شده بود.
حسین مدرسی فر با بیان اینکه فولاد مبارکه در 2دهۀ گذشته بر اساس استراتژی بهبود عملکرد زیست محیطی خود، اهداف متناسب با آن را تدوین و به مرحلۀ اجرا گذاشته است، افزود: این شرکت در سال های اخیر بنا بر ضرورت های ملی و بین المللی تمرکز خود را بر توسعه مسئولیت پذیری زیست محیطی قرار داده است و در همین راستا برنامه های مدیریت انرژی و مدیریت HSE را به طور هدفمند پیگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشرو و الگوی صنایع کشور در ابعاد بین المللی نیز در این زمینه ایفای نقش می کند.
هجدهمین دورۀ مراسم بنیاد جهانی انرژی، با موضوع مراسم جهانی آب و با حضور نمایندگان 178 کشور و شخصیت های جهانی، در سالن همایش های بین المللی اجلاس سران تهران برگزار شد.
در ازای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان، در یک دوره زمانی معین 30 تا 35 ساله پساب حاصل از جمع آوری فاضلاب این شهرها در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار می گیرد.
در نتیجه اجرای این طرح در مجموع 450 لیتر بر ثانیه پساب در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار خواهد گرفت.
در منطقه لنجان حدود 244 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد و اجرای پروژه فاضلاب لنجان در مدت سه سال باید به اتمام برسد تا 230 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
در منطقه مبارکه نیز باید 220 کیلومتر شبکه در مدت 2 سال اجرا شود تا 220 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18976/اعطای-گواهینامه-بنیاد-جهانی-انرژی-و-جامعه-مدیریت-سبز-اروپا-به-مجتمع-فولاد-مبارکه
بستن   چاپ