پیام سپاهان
192 هزار نفر ساعت آموزش‌ های فنی و حرفه ای در آران و بیدگل ارائه شد
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 7:04:14 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آران و بیدگل از ارائه نزدیم به 192 هزار نفر ساعت آموزش های مختلف فنی و حرفه ای از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.
'حبیب الله پورابراهیمی' شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: 104 هزار و 766 نفر ساعت در شعبه های ثابت و 64 هزار نفر ساعت در شعبه های سیار شهری، 10 هزار و 932 نفر ساعت در روستاها، پنج هزار و 188 نفر ساعت به نیروهای مسلح، چهار هزار و 192 نفر ساعت در بخش صنایع و چهار هزار و 778 نفر ساعت استاد شاگردی آموزش ارائه شده است.
وی افزود: رشته های برق صنعتی و ساختمانی، تعمیر وسایل گازسوز، کولر و پکیج، تعمیر موتورسیکلت ویژه آقایان و صنایع دستی، هنرهای تزئینی مانند نقاشی کاشی و سرامیک، صنایع چوب، کفش و کیف‌دوزی ویژه بانوان در مرکزهای ثابت ارائه شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آران و بیدگل همچنین بیان کرد: 158 هزار نفر ساعت آموزش نیز در رشته های کامپیوتر، حسابداری، خیاطی، آرایش و پیرایش، برق و صنایع دستی توسط 31 آموزشگاه آزاد این شهرستان ارائه شده است.
او اضافه کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت بیشتر دستگاه های دولتی در زمینه ارائه آموزش های فنی و مهارتی می باشد چرا که هنرجویان بخشی از این آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای افراد جویای کار هستند که می تواند به توانمندسازی در کنار حفظ کرامت انسانی کمک کند.
پورابراهیمی در ادامه با اشاره به طرح ساخت مرکز شماره 2 فنی و حرفه ای آران و بیدگل گفت: آمادگی برای واگذاری این طرح در حال ساخت به بخش خصوصی با روش بی.او.تی (BOT) وجود دارد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/18996/192-هزار-نفر-ساعت-آموزش‌-های-فنی-و-حرفه-ای-در-آران-و-بیدگل-ارائه-شد
بستن   چاپ