پیام سپاهان
اثربخشی داروهای مختلف بر حمله های حاد میگرن
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 9:45:11 AM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - انجمن سردرد تایوان به بررسی اثربخشی داروها بر انواع حمله های میگرن پرداخت.
به گزارش ایسنا_منطقه اصفهان و به نقل از ژورنال acute neurol taiwan، انجمن سردرد تایوان در طی گزارشی، موثر بودن داروهای مختلف بر انواع حمله های میگرنی را بررسی کرد.
انجمن سردرد آمریکا قبلا در مورد حمله های حاد میگرنی، همه تریپتان ها با هر فرم آماده سازی، استامینوفن، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، ترکیب کافیین، اسپرین، استامینوفن را موثر اعلام کرده بود.
کمیته مربوط به راهکارهای درمانی سردرد در تایوان تحقیقات جدید را مورد بررسی قرار داد. آنها داروهای میگرن را به دو گروه مختص میگرن و غیر اختصاصی برای میگرن تقسیم کردند.
طبق مطالعات حاصله، تریپتان های مختص میگرن و داروهای ضدالتهابی غیر استرویید غیر اختصاصی برای میگرن به عنوان درمان اولیه در مورد حمله حاد میگرن توصیه شد. در مورد حمله های ملایم تا متوسط میگرن، داروهای ضدالتهابی غیر استرویید به عنوان اولین گزینه درمانی همراه با اسپرین خوراکی، ترکیب مسکن، داروهای ضد التهابی غیر استرویید به صورت درون وریدی یا درون ماهیچه ای توصیه شده است.
در مورد حمله های متوسط تا شدید، تریپتان های خوراکی یا استنشاقی، و ترکیب کافیین/ ارگوتامین توصیه شده و باید به عنوان گزینه اول درمان در نظر گرفته شود. ضدعفونی کننده ها به عنوان داروهای تکمیلی برای درمان تهوع توصیه می شود. به طور قابل توجهی، یک ترکیب تریپتان ها و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی در مقایسه با هر کدام از درمان ها به تنهایی، کارایی بهتری دارد.
استامینوفن در مورد حمله های میگرنی ملایم تا متوسط مفید است و به عنوان اولین گزینه درمانی در مورد کودکان و زنان باردار توصیه می شود. مخدرها به علت اثرات جانبی مصر به منظور درمان میگرن حاد توصیه نمی شود. مصرف بیش از حد دارویی، تا ماکسیمم 10 روز باید محدود شود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20133/اثربخشی-داروهای-مختلف-بر-حمله-های-حاد-میگرن
بستن   چاپ