پیام سپاهان
سرپرست فرمانداری خمینی شهر خواهان خلع ید واحدهای صنعتی غیر فعال شد
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 6:46:45 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان - سرپرست فرمانداری خمینی شهر با اشاره به کوچک بودن این شهرستان و محدود بودن زمین برای فعالیت تولیدی و صنعتی خواهان خلع ید از خریداران زمین های شهرک های صنعتی که پس از سه سال هنوز برای احداث واحدهای صنعتی اقدام نکرده اند، شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری 95 بیشترین تراکم جمعیت در استان اصفهان مربوط به شهرستان خمینی شهر با یکهزار و 817 نفر در هر کیلومتر مربع است.
روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از " مجتبی راعی " اعلام کرد: لازم است زمین های شهرک های صنعتی پس از خلع ید از واحدهای غیر فعال به سرمایه گذاران واقعی و فعال در چارچوب قانون واگذار شود.
وی که در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خمینی شهر سخن می گفت، افزود: ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های اصلی همه مسئولان این شهرستان و مدیران استانی و کشور است و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و چشم انداز 20 ساله باید سالانه در کشور هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد شود.
راعی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان 2 درصد بیشتر از میانگین کشور است، گفت: به منظور توسعه اشتغالزایی در این شهرستان و کمک به افزایش سرمایه گذاری نیازمند توسعه امکانات زیر ساختی موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان هستیم.
وی طرح های گاز رسانی، فیبر نوری و افزایش منابع آب شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان را از اقدامات قابل تقدیر شرکت شهرک های صنعتی دانست و افزود: افزایش ظرفیت منابع آب، برق و گاز واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها و نواحی صنعتی می تواند گام مهمی در جهت ایجاد بسترهای لازم برای توسعه سرمایه گذاری باشد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل امکانات زیر ساختی شهرک های صنعتی خمینی شهر گفت: با تکمیل طرح های مصوب سال 96، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان ایجاد شده است.
" محمدجواد بگی " افزود: طرح های گاز رسانی، مخابرات و فیبر نوری و تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی از اقدامات مهم این شرکت جهت تکمیل امکانات زیر ساختی لازم برای توسعه سرمایه گذاری و تولید در شهرک ها و نواحی صنعتی خمینی شهر بوده است.
وی با اشاره به تامین زیر ساخت های لازم برای نواحی صنعتی تخصصی حوله بافی و صنایع غذایی در این شهرستان تصریح کرد: این نواحی با هدف ساماندهی واحدهای صنفی مزاحم شهری فعال در زمینه های حوله بافی و صنایع غذایی در شهرک های صنعتی ایجاد شده و ضروری است با حمایت شهرداری و شبکه بهداشت این واحدهای صنفی از بافت شهری خارج و در این نواحی صنعتی تخصصی مستقر شوند.
بگی از آمادگی این شرکت جهت تحویل رایگان زمین برای واحدهای عام المنفعه مانند درمانگاه و واحدهای آموزشی با پیش شرط بهره برداری آن واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان در حداکثر 2 سال خبر داد.
وی با اشاره به عقد قرارداد با اداره راهداری استان اصفهان تصریح کرد: طبق این قرارداد در سال 97 تابلوهای آگاهی و پیش آگاهی راه های شهرک ها و نواحی این شهرستان نصب یا اصلاح خواهد شد.
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خمینی شهر با موضوع بررسی روند فعالیت شهرک صنعتی برق و الکترونیک و نواحی صنعتی تخصصی حوله بافی و صنایع غذایی برگزار شد.
شهرستان خمینی شهر با حدود 320 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
ت/3011 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20192/سرپرست-فرمانداری-خمینی-شهر-خواهان-خلع-ید-واحدهای-صنعتی-غیر-فعال-شد
بستن   چاپ