پیام سپاهان
غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان افزایش می یابد
پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 6:02:56 PM
ایرنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: به دلیل استقرار جو پایدار، شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده‌های صنعتی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی این استان تا سه روز آینده مهیاست.
" حسن خدابخش " روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده بر روی استان اصفهان است.
وی افزود: آسمان تا سه روز آینده در بیشتر نقاط استان بصورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوا در بیشتر مناطق این استان طی 24 ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
وی گفت: دمای فعلی شهر اصفهان 10 درجه سانتیگراد با رطوبت 33 درصد و سرعت وزش باد 2 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان، وضعیت جوی کلانشهر در روز جمعه (فردا) را هوای صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم و برای روز شنبه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
وی از خور و بیابانک با 13 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و فریدونشهر و نطنز با پنج درجه سانتیگراد به عنوان سرد ترین نقاط استان اصفهان نام برد.
شهرستان های خور و بیابانک در 420 کیلومتری شرق اصفهان و فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارند.
کیفیت هوای اصفهان پس از گذشت پنج روز که در شرایط پاک و سالم قرار داشت امروز (پنجشنبه) بار دیگر برای گروه های حساس و افراد بیمار ناسالم شد.
بر پایه آمارهای منتشر شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در کلانشهر اصفهان هوای پاک وجود نداشته است.
در این مدت اصفهان 67 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 6 روز ناسالم برای عموم را تجربه کرده و 229 روز هوای این کلانشهر سالم بوده است.
در این 10 ماه کیفیت هوای اصفهان یک روز در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است.
7150/ 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20248/غلظت-آلاینده-ها-در-هوای-اصفهان-افزایش-می-یابد
بستن   چاپ