پیام سپاهان
آغازجشنواره فیلم فجر دراصفهان
شنبه 14 بهمن 1396 - 8:15:08 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه در اصفهان برگزار شد.
  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این آئین گفت: یکی از نکاتی که در زمان دهه فجر به ذهن می رسد جشن بزرگ سینمایی کشور است که همه ساله مردم منتظراین رویداد هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری افزود: سینما به عنوان یک رسانه بزرگ نقش بسزایی درانتقال فرهنگ و فرهنگ سازی ایفا می کند و سال هاست که همه کشورها برای فرهنگ سازی از این رسانه استفاده می کنند.
حجت‌الاسلام انصاری افزود: سینما می تواند در همه زمینه ها به توسعه کمک کند و در سی و نهمین جشنواره پیروزی انقلاب اسلامی می توان گفت سینما رو به رشد بوده و سینمای ایران به عنوان سینمای مطرح جای خود را پیدا کرده که هنوز جای کار دارد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان نیز توانسته از این رسانه و هنر ارزشمند استفاده کند افزود: در استان اصفهان 33 سالن سینما وجود دارد که بخش زیادی از توسعه سالن های سینما به 6 سال اخیر بر می گردد.
حجت‌الاسلام انصاری گفت: اصفهان رتبه دوم تعداد سینماهای کشور را دارد و در این زمینه نیاز به توجه بیشتری است.
وی با بیان اینکه 15 سالن سینما به زودی به سینماهای اصفهان اضافه می شود اظهار کرد: سال 97 در توسعه فضای سینمایی استان سال درخشانی خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: امشب هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان کار خود را آغاز می کند و با وجود تلاش برای اکران 22 فیلم بخش مسابقه، تاکنون اکران 13 فیلم قطعی شده که این آثار در 2باب سینما به نمایش گذاشته می شود که از این تعداد پنج فیلم در بخش کودک و نوجوان است و تلاش برای افزایش فیلم ها ادامه دارد.
افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان شامگاه جمعه با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برخی از مسوولان استانی ،هنرمندان و علاقه مندان به هنر هفتم در سینما فلسطین اصفهان برگزار شد.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم شهید حسین آقادادی و استاد هوشنگ حریرچیان هنرمند پیشکسوت عرصه سینما از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
این برنامه با اکران فیلم هایلایت به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی با حضور برخی از عوامل فیلم از جمله پژمان بازغی و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزارشد.
١٣ فیلم از بخش سودای سیمرغ در سینما فلسطین و سینما سپاهان در نوبت های 18:30 و 20:30 برای این رویداد فرهنگی هنری در نظر گرفته شده و ویژه برنامه دانش آموزان مدارس نیز با اکران پنج فیلم کودک و نوجوان از ساعت 10 صبح در دو نوبت از 14 تا 18 بهمن به مدت پنج روز در سینماهای سپاهان و فلسطین برگزار خواهد شد.
جشنواره بین‌المللی ` فیلم فجر ` مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 همه ساله در دهه فجر در تهران برگزار شده و در چند سال اخیر فیلم های این جشنواره همزمان با پایتخت در مراکز استان ها نیز اکران شده است.
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از پنجشنبه 12 بهمن با برگزاری آیین افتتاحیه در تهران آغاز و تا 22 بهمن ادامه دارد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20289/آغازجشنواره-فیلم-فجر-دراصفهان
بستن   چاپ