پیام سپاهان
استانداراصفهان: این استان درعرصه تئاتر، سینما و موسیقی می تواند پیشتاز باشد
شنبه 14 بهمن 1396 - 8:47:10 AM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- استانداراصفهان گفت: این استان در عرصه تئاتر، سینما و موسیقی می تواند پیشتاز باشد و باید توجه داشت که ظرفیت‌های فعلی موجود در اصفهان شایسته این استان نیست.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر با تبریک ایام الله دهه فجر افزود: مسیر فعلی فعالیت های هنری در اصفهان باید تغییر کند.
وی اظهار کرد: هنر نعمت ارزشمندی است و در کنار دیگر ابعاد وجودی انسان یکی از مهم ترین زمینه های رشد و تعالی فردی و اجتماعی انسان محسوب می شود که هم در ایران قدیم و هم در ایران اسلامی به هنر در ابعاد مختلف ارزش بسیاری نهاده شده است.
وی افزود: وقتی به گذشته باز می گردیم می بینیم که اصفهان در هنرهای مختلف صاحب سبک بوده و دستگاه های مختلف موسیقی به نام اصفهان ثبت شده است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این موضوع بیانگراین است که مردم این خطه از نظر هنر و استعداد هنری از پیشگامان کشور منطقه و دنیا بودند و هستند.
وی گفت: اگر امروز هنر و تجهیز جامعه به هنر از شاخصه های توسعه انسانی است، ما چند صد سال پیش در این مسیر توسعه یافته بوده ایم
و باید دید چه شده است که در شهری با این عقبه تاریخی در هنر از وضعیت قبل فاصله گرفته است.
استاندار اصفهان گفت: مسئولیت های دولتی و سازمانی زمان محدودی دارند و اعلام می کنم که از هر کار و اقدام هنری در زمینه های مختلف حمایت می کنیم.
وی افزود: اینکه اصفهان در کشور پس از تهران رتبه دوم را در زمینه تعداد سالن سینما دارد مایه مباهات است، اما ما را به جایگاه اصلی استان نمی رساند.
مهرعلیزاده گفت: رسیدن به جایگاه و موقعیت اصیل هنرپروری در دنیا با تغییر دیدگاه ها امکان پذیر است و با روشن تر و بازتر شدن نگاه ها، پرهیز از ایجاد محدودیت های مختلف و پرداخت بی تعصب به جایگاه هنر در اسلام و انقلاب استان را می تواند به این جایگاه برساند.
استاندار اصفهان گفت: در زمینه توسعه فضاهای سینمایی و نمایشی، ساخت و تجهیز مکان ها و سرمایه گذاری در تولید فیلم ها و نمایش ها باید ورود کرد به نحوی که بتوانیم نشاط را به جامعه تزریق کرده ونقش خود به عنوان پیشتاز عرصه فرهنگ و هنر را در کشور اثبات کنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه اصفهان در هنر صاحب سبک بوده و این جایگاه باید در دنیا اثبات و شناخته شود گفت: دراین راستا از هر کمک و اقدامی در بعد اداری و مالی دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود:ازساخت سالن های نمایش سینمایی، سالن نمایش مجهز و شایسته تئاتر و اختصاص تسهیلات برای تولید آثار هنری حمایت می کنیم.
مهرعلیزاده با بیان اینکه اصفهان باید دوباره پایتخت تئاتر کشور باشد، اظهار کرد: به عنوان استاندار و مسئول ستاد تسهیل تولید، تسهیلات ارزان قیمت و مناسب برای تولید آثار هنری را ارائه می دهیم و از هنرمندان می خواهیم در زمینه سرمایه گذاری در بعد نرم افزار و سخت افزار و تولید آثار هنری فعالیت کنند.
وی افزود: چهار سال اگرچه زمان کمی است، ولی می توان در این مدت بناهایی را پایه گذاشت که اصفهان را به جایگاه بین المللی خود در عرصه هنر برساند.
آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان شامگاه جمعه با اکران فیلم هایلایت به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی با حضور برخی از عوامل فیلم از جمله پژمان بازغی و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزارشد.
نمایش 13 فیلم از بخش سودای سیمرغ در سینما فلسطین و سپاهان برای این رویداد فرهنگی هنری در نظر گرفته شده و ویژه برنامه دانش آموزان مدارس نیز با اکران پنج فیلم کودک و نوجوان از ساعت 10 صبح در دو نوبت از 14 تا 18 بهمن به مدت پنج روز در دو سینمای سپاهان و فلسطین برگزار خواهد شد.
جشنواره بین‌المللی ' فیلم فجر ' مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال 1361 همه ساله در دهه فجر در تهران برگزار شده و در چند سال اخیر فیلم های این جشنواره همزمان با پایتخت در مراکز استان ها نیز اکران شده است.
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از پنجشنبه 12 تا 22 بهمن در تهران برگزار می شود.
گ/8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20290/استانداراصفهان--این-استان-درعرصه-تئاتر،-سینما-و-موسیقی-می-تواند-پیشتاز-باشد
بستن   چاپ