پیام سپاهان
قورچانی: اعتماد طبقه خلاق، سرمایه شهرداری است
شنبه 14 بهمن 1396 - 10:44:56 AM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: طبقه خلاق اصفهان همچون جوانان خوش‌فکر، دانشجویان، اساتید دانشگاه، ایده پردازان و شهروندان خلاق سرمایه‌های اصفهان به عنوان یک شهر جهانی خلاق هستند که مرکز خلاقیت‌ها سعی دارد آن‌ها را با بدنه شهرداری آشتی دهد.
محمد حسین قورچانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان دروازه ورود ایده‌های شهروندان به جمع مدیران است، اظهار کرد: اهمیت ارتباط شبکه خلاق جامعه با مدیران، در دنیای امروز که جهان با مشارکت شهروندان به سمت توسعه می‌رود انکار ناپذیر است. هرگز مدیران شهری نمی‌توانند آن طور که باید شهر را از دریچه چشم شهروندان ببینند.
وی ادامه داد: طبقه خلاق اصفهان همچون جوانان خوش‌فکر، دانشجویان، اساتید دانشگاه، ایده پردازان و شهروندان خلاق سرمایه‌های اصفهان به عنوان یک شهر جهانی خلاق هستند که مرکز خلاقیت‌ها سعی دارد آن‌ها را با بدنه شهرداری آشتی دهد. البته این طور نیست که شهروندان امروز با شهرداری اصفهان قهر باشند، اما از آنجایی که مرکز خلاقیت شهرداری، مرکزی نوپا محسوب می‌شود هنوز شهروندان به آن اعتماد نکرده و پای شهروندان به مرکز باز نشده است.
مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه در همه شهرداری‌های کلانشهرهای مهم دنیا نظامی برای ارائه پیشنهادات شهروندان تعریف شده است، افزود: حضرت علی(ع) فرموده‌اند" هیچ پشتیبان و سرمایه‌ای مانند مشورت نیست". به همین خاطر در مرکز خلاقیت‌ها معتقد هستیم ایده‌های شهروندان هرچند کوچک، پیش پا افتاده و خام باشد ممکن است دریچه‌ای را به روی مدیران و کارشناسان باز کند که در نهایت دغدغه را بر طرف کند.
قورچانی گفت: اصفهان با آنچه که یک یا دو دهه پیش بوده تفاوت‌های عمیقی کرده است. نوع و دامنه اقدامات و وظایف شهرداری وسیع‌تر شده، کارها تخصصی‌تر شده و شهر با مسائل پیچیده‌تری درگیر است. ریتم و آهنگ شهر سریع‌تر شده است و مجال تفکر و خلاقیت از مدیران خواه ناخواه گرفته شده است. از طرفی تغییر رویکرد و زاویه نگاه مدیران به شهر نیازمند تغییر است و این مرکز تلاش خواهد کرد با تولید محتوای غنی، فکر و ذهن مدیران را بیش از پیش جهت و سامان بدهد.
وی در پاسخ به این پرسش که نگاه این مرکز به مباحث مالکیتی ایده‌ها چگونه است ادامه داد: مالکیت ایده‌ها متعلق به خود شهروندان است. تفکر شهرداری اصفهان تسهیل‌گری و کمک به تحقق ایده‌ها است. اما در بسیاری از موارد اجرای ایده از توان صاحب ایده به دلایل گوناگون خارج است که در این حالت شهرداری اصفهان برای تحقق ایده سرمایه‌گذاری می‌کند. این نوید را به شهروندان می‌دهم که می‌توانند ایده‌های خود را با خیال راحت با کارشناسان این مرکز به اشتراک بگذارند.
کد خبرنگار: 13051
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20305/قورچانی--اعتماد-طبقه-خلاق،-سرمایه-شهرداری-است
بستن   چاپ