پیام سپاهان
تقدیر وزیر صنعت از تکمیل چرخه تولید فولاد در اصفهان
شنبه 14 بهمن 1396 - 3:24:19 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - اصفهان- وزیر صنعت، معدن و تجارت از اقدامات انجام شده در استان اصفهان برای تکمیل زنجیره تولید فولاد و جدیت در تعلیق مجوزهای راکد، تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در پیامی خطاب به اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از جدیت این استان در شفاف‌سازی عملکرد و جدیت در تعلیق مجوزهای راکد تقدیر کرد و خواهان توجه سایر استان ها و جدیت در تکمیل زنجیره فولاد و ابطال مجوزهای راکد شد.
در این پیام آمده است: با توجه به گزارش معاون طرح و برنامه در باره وضعیت توازن زنجیره فولاد و اقدامات مربوط به مجوزهای صنعتی، بدینوسیله از جدیت و زحمات جنابعالی و همکاران در زمینه صدور مجوزهای فولادی در چهارچوب دستورالعمل 10 رشته خاص کشوری بویژه تعلیق مجوزهای راکد و حذف آنها از جامعه آماری وزارتخانه، بمنظور شفاف‌سازی آمار و اطلاعات تقدیر و تشکر می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: این سازمان از 2 سال گذشته بطور جدی به پایش و رصد واحدهای صنعتی و تولیدی دارای جواز تاسیس پرداخت.
اسرافیل احمدیه افزود:در راستای شفاف سازی، مجوز واحدهایی که هیچگونه پیشرفتی در ایجاد و راه اندازی نداشتند و راکد باقی مانده بودند، تعلیق شد.
وی بدون اشاره به تعداد مجوزهای تعلیق شده، گفت: در زمان حاضر استان اصفهان 9 هزار و 193 واحد صنعتی و تولیدی فعال دارای پروانه بهره برداری یا گواهی صنعتی یا کارت شناسایی صنعت دارد.
وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحدهای صنعتی را 221 هزار و 22 میلیارد ریال با اشتغال 263 هزار نفر اعلام کرد.
احمدیه خاطرنشان کرد: چهار هزار و 763 واحد صنعتی نیز در استان اصفهان دارای جواز تاسیس یا طرح توسعه با سرمایه گذاری 268 هزار و 673 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 148 هزار نفر هستند که کارهای اجرایی مربوط به بهره برداری از آنها در حال انجام است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان همچنین گفت: با توجه به اهمیت صنایع فولاد در استان تلاش های بسیاری برای تکمیل زنجیره فولاد از معدن تا تولید در داخل استان صورت گرفته است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه گفته است: در سال‌های 91 و 92، مجوزهایی مغایر با توازن تولید و آمایش سرزمین صادر شده است که این طرح‌ها راکد بوده یا از پیشرفت فیزیکی مناسب برخوردار نبوده است که مقرر شد، برابر بند 6 صورتجلسه دستورالعمل شورای عالی معادن، مجوز اینگونه طرح‌ها ابطال شود.
رضا رحمانی با اشاره به گزارش استان های کشور از صدور مجوزها و میزان پیشرفت آنها و همچنین، ابطال و تعلیق مجوزهای راکد افزود: بیشترین جدیت و همکاری برای تعلیق مجوزهای راکد تاکنون توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صورت گرفته است.
اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، صنعتی ترین استان کشور است.
ت/3011/ 6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20377/تقدیر-وزیر-صنعت-از-تکمیل-چرخه-تولید-فولاد-در-اصفهان
بستن   چاپ