پیام سپاهان
فجر 96 با بهره برداری از71 طرح و برنامه میراث فرهنگی در اصفهان
شنبه 14 بهمن 1396 - 3:41:34 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- بهره برداری از 71 طرح و برنامه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.
به گزارش ایرنا،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز شنبه از بهره برداری از 2 هتل سه ستاره در اصفهان و نطنز، افتتاح 14 اقامتگاه بومگردی، یک مرکز فرهنگی و تفریحی در اصفهان، اتمام عملیات مرمت کاخ عالی قاپو، ایوان شمالی مسجد تاریخی امام، سردر اصلی مسجد سید اصفهان، افتتاح دفتر پایش قنات های جهانی استان در شاهین شهر و میمه و پایان مرمت دو کلیسای تاریخی در شهرستان فریدون شهر بعنوان جمعی از طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال نام برد.
فریدون الله یاری افزود: پایان مرمت چهار اثر تاریخی شامل حمام های خواجگان و شیدون، افتتاح موزه کمال الملک و آسیاب سمیرم، اتمام طرح های مرمتی مسجد جامع نطنز، افتتاح موزه گالری نقره در گالری سردر بنای تاریخی بازار قیصریه اصفهان، افتتاح نمایشگاه تصاویر اجرای ورزش ملی چوگان و افتتاح یک پایگاه حفاظتی جدید میراث فرهنگی در محور شرق اصفهان از جمله دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر است.
وی گفت: این طرح ها و پروژه ها با سرمایه بالغ بر82 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با حمایت بخش دولتی به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال 281 نفر بصورت مستقیم و 150 نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افتتاح طرح های مهم زیرساختی در حوزه گردشگری گفت: با تلاش فعالان گردشگری استان و حمایت های بخش دولتی 2 هتل سه ستاره در شهرستان های "اصفهان" و "نطنز" همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با افتتاح این دو هتل، 149 اتاق و 350 تخت به ظرفیت اقامت استان افزوده شده و از این طریق 75 فرصت شغلی جدید برای دانش آموختگان گردشگری استان ایجاد می شود، لذا با حمایت بخش دولتی، 350 میلیارد ریال در این دو طرح توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، همچنین به توسعه مرمت خانه های تاریخی و تبدیل آنها به اقامتگاه سنتی و مراکز پذیرای در سطح استان اشاره کرد و گفت: در همین زمینه و با تشویق بخش خصوصی سه اقامتگاه سنتی در شهر اصفهان و همچنین 4اقامتگاه سنتی در شهرستان کاشان پس از مرمت به مراکز خدمات رسان گردشگری تبدیل شده اند که در این راستا بخش خصوصی با سرمایه ای معادل100میلیارد ریال برای 40 نفر از دانش آموختگان گردشگری تولید اشتغال خواهد کرد.
الله یاری افزود: یک مجتمع تفریحی، ورزشی و اقامتی در شهر اصفهان با ظرفیت اقامت 38 نفر همراه با یک مجموعه بزرگ تفریحی و با سرمایه بخش خصوصی بالغ بر340 میلیارد ریال نیز در این ایام افتتاح می شود.
در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان'،'مزدآباد ' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/6994/ 6027**

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20380/فجر-96-با-بهره-برداری-از71-طرح-و-برنامه-میراث-فرهنگی-در-اصفهان
بستن   چاپ