پیام سپاهان
پنج فیلم در دومین روز از جشنواره فیلم فجر اصفهان اکران می شود
یکشنبه 15 بهمن 1396 - 12:24:20 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- پنج فیلم در دومین روز از هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان همزمان با سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امروز یکشنبه در اصفهان اکران می شود.
به گزارش ایرنا، امروز فیلم های " دنیای کیف ها "، " تنگه ابوقریب " ،" کامیون "، "جشن دلتنگی " و " لاتاری" به روی پرده می رود.
انیمیشن" دنیای کیف ها" ساخته حمید نخعی از فیلم های مورد استقبال در جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال در اصفهان بود و نکته جالب اینکه فیلم‌نامه اولیه این انیمیشن به زبان انگلیسی نوشته شده و بعد به زبان فارسی ترجمه و دوبله شده است.
تنگه ابوقریب فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است؛ جواد عزتی، مهدی پاکدل و حمیدرضا آذرنگ از بازیگران این فیلم هستند.
فیلم کامیون کاری از "کامبوزیا پرتوی" درباره یک راننده کامیون ایرانی است که خانواده ای از اهالی کردستان عراق را برای یافتن پدر خانواده به تهران می‌آورد.
سعید آقاخانی نقش اصلی این فیلم را بر عهده دارد.
جشن دلتنگی فیلمی به کارگردانی پوریا آذربایجانی، نویسندگی مونا سرتوه و پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی است.
این فیلم درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است که در ژانر عاشقانه و درام ساخته شده است؛ پانته آ پناهی ها و پوریا آذربایجانی بعد از فیلم "اروند" دومین همکاری خود را در فیلم "جشن دلتنگی" تجربه کردند.
** لاتاری را شاید بتوان یکی از بهترین و پرمخاطب ترین آثار جشنواره فجر سی و ششم دانست.
سومین فیلم بلند "محمدحسین مهدوی" کارگردانی خوش فکر با سابقه ای درخشان در مستندسازی که توانست با 2 فیلم قبلی اش "ایستاده در غبار" و "ماجرای نیمروز" به جایگاه قابل قبولی در سینما دست یابد.
لاتاری داستان "امیرعلی" و "نوشین" دو جوان بیست و یک دو ساله است که قصد ازدواج با یکدیگر دارند؛ خانواده‌ها چندان موافق نیستند؛ آنها صبر پیشه کرده‌اند تا مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند آن دو رؤیاهایی مشترک دارند، مانند برنده شدن در لاتاری و گرین کارت.
آیین افتتاح هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان جمعه شب در سینما فلسطین اصفهان با اکران اثر سینمایی `هایلایت` برگزار شد.
هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با اکران 14 فیلم همزمان با سراسر کشور از 13 بهمن به مدت 10 روز برگزار می شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/20421/پنج-فیلم-در-دومین-روز-از-جشنواره-فیلم-فجر-اصفهان-اکران-می-شود
بستن   چاپ