پیام سپاهان
شهردار اصفهان: باید از فعالیت های موازی کاری در بخش گردشگری جلوگیری کنیم
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 1:37:33 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- شهردار اصفهان گفت: برای رونق گردشگری در این شهر و ایجاد هم افزایی جهت تقویت این صنعت پاک، باید از موازی کاری در زمینه گردشگری جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، " قدرت الله نوروزی " روز یکشنبه در مراسم تجلیل از عوامل ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، تشکیل یک کمیته مشترک برای تقویت ارتباط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان را ضروری دانست و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می توان از انجام کارهای موازی در این حوزه جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: در صورت تعامل و انسجام دستگاه ها با یکدیگر می توان اقدام های بهتری را برای توسعه صنعت گردشگری در اصفهان انجام داد و کارهای زیباتری را در این زمینه به نمایش گذاشت.
شهردار اصفهان از این شهر بعنوان شهری جهانی، خلاق، شهر موزه، مرکز گردشگری و دارای آثار تاریخی نامبرد و گفت: گردشگری از وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می شود اما برای تبدیل این شهر به مرکز گردشگری، چاره ای جز انسجام همه دستگاه های ذیربط، انجام فعالیت های هم راستا و ایجاد هم افزایی بین تمام متولیان این امر نداریم.
شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد با استفاده صحیح از همه دستاوردها و ظرفیت های گردشگری اصفهان زمینه توسعه پایدار شهر را با حضور بیش از پیش گردشگران در اصفهان فراهم شود.
نوروزی با اشاره به تاثیر صنعت گردشگری بر اشتغالزایی افزود: در صورت استفاده از تمام ظرفیت های گردشگری اصفهان، اشتغالزایی، رشد اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی در این شهر فراهم خواهد شد.
شهردار اصفهان بیان کرد: افزایش شمار گردشگران، علاوه بر رونق اقتصادی سبب افزایش شادابی و نشاط مردم شهر نیز می شود و دست یابی به این هدف با اعمال مدیریت صحیح تحقق می یابد.
وی افزود: در شرایط فعلی هیچ مانعی برای همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان وجود ندارد و تقویت و تدام این همکاری ها زمینه شکوفایی بیش از پیش گردشگری اصفهان را فراهم خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
در نوروز 96 حدود 2 میلیون و 805 هزار مسافر حداقل یک شب در اماکن اقامتی استان اصفهان شامل هتل ها، مهمانپذیرها و دیگر اماکن اقامت کردند.
میزان گردشگران نوروزی استان اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 20 درصد افزایش داشت.
در این مدت افزون بر پنج میلیون و 300 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
د/ 7153 / 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20438/شهردار-اصفهان--باید-از--فعالیت-های-موازی-کاری-در-بخش-گردشگری-جلوگیری-کنیم
بستن   چاپ