پیام سپاهان
هنگام بریدن ترمز چه باید كرد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 3:30:54 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - یكی از خطراتی كه رانندگان را تهدید می‌كند درست عمل نكردن ترمز‌ها و به اصطلاح ترمز بریدن در هنگام رانندگی است، خطری كه در بسیاری از مواقع به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد، این درحالی است که بسیاری از رانندگان برای این اتفاق آموزش ندیده و در هنگام روبه‌رویی با آن نمی‌دانند چه باید بکنند. 
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از اداره فرهنگ ترافیك پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، كارشناسان بهترین راه برای پیشگیری از خطر بریدن ترمز را بازرسی مستمر و دائمی ترمزها می دانند. به گفته کارشناسان باید برای بررسی ترمزها از گوش‌ها و پاهایتان كمك بگیرید، به عنوان مثال اگر صداهایی از ترمزها می‌شنوید كه می تواند خطرناك باشد و یا احساس می‌ كنید پدال ترمز با روزهای دیگر فرق می‌كند خودرو را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ببرید.
راه هایی برای ایمنی در هنگام عمل نكردن ترمز خودرو وجود دارد. چنانچه خودرو دارای ترمز اضطراری است می‌توانید آن را امتحان کنید. در غیر این صورت نخستین شیوه، به اصطلاح "دنده معکوس" نام دارد که در آن راننده با قرار دادن خودرو در یك دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو کاهش پیدا کند و متوقف شود.
همچنین باید خودرو خود را به سمت راست جاده برانید و در صورت امكان آن را از جاده خارج كنید. اگر تغییر خطوط ضروری است این كار را آرام و با دقت، همراه با نگاه كردن به آینه‌ها و توجه به ترافیك انجام دهید. در صورت ثابت ماندن پدال گاز، هدف شما در این لحظه كم كردن سرعت و متوقف كردن خودرو به صورت ایمن است.
خواه ناخواه برخی وسایل اضافه در داخل خودرو مانند بطری آب، توپ‌های كوچك رها شده در کف خودرو یا اشیای متفاوت باعث ثابت ماندن و گیر کردن پدال می شود. به این موضوع توجه كنید و این وسایل را از زیر پای راننده دور كنید. اگر خودرو شما دارای ترمز استاندارد است ممكن است این اتفاق به خاطر پمپاژ باشد كه فشار دوباره به آن اجازه بكار افتادن خواهد داد، اما امروزه بسیاری از خودرو ها به سیستم ABS مجهز هستند.
اگر قرار است به جایی برخورد كنید كم خطر ترین را انتخاب كنید. برخورد با هر چیزی به برخورد با انسان ترجیح دارد. در انتها آرامش خود را حفظ كنید. دانستن این نكات و توان انجام آن برای واكنش طبیعی به جای وحشت و اضطراب به شما اعتماد به نفس می‌دهد. پس از آنكه خودرو را به طور ایمن متوقف كردید به حركت كردن مجدد فكر نكنید، حتی اگر ترمزها به طور اتفاقی دوباره شروع به كار كردند. خودرو را با یدك كشیدن به تعمیر گاه منتقل كنید.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20453/هنگام-بریدن-ترمز-چه-باید-كرد
بستن   چاپ