پیام سپاهان
طیبی:
همكاری های علمی با كره جنوبی توسعه می یابد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 3:54:25 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه اصفهان در خصوص اولین نشست کارگروه همکاری های علمی و بین المللی ایران و کره جنوبی، گفت: هدف این کارگروه پیگیری و توسعه همکاری های علمی با دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی کشور کره است که مسئولیت آن از سوی وزارت علوم بر عهده دانشگاه اصفهان قرار داده شده است.
سید کمیل طیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه اصفهان افزود: از دانشگاه های مختلفی همچون دانشگاه تهران، بیرجند، زنجان، یزد و امیرکبیر در این جلسه شرکت کرده اند و اولین جلسه این کارگروه برای تایین استراتژی همکاری با کشور کره تشکیل شد تا بتوانیم راه هایی را برای همکاری با این کشور پیدا کنیم. باید بدانیم چه فرصت هایی در کره است که می تواند به ما کمک کند و در همین راستا از سفیر کره دعوت شده است تا در این جلسه حضور پیدا کند.
مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: ایده های همکاری با این کشور بسیار مهم است که باید در این کارگاه ها موقعیت های موجود در کشور کره را شناسایی کنیم و بدانیم از چه مسیری باید این همکاری ها را ادامه دهیم. این همکاری های مشترک در قالب پروژه های مشترک و مبادله دانشجو با دانشجو می تواند انجام شود و باید این همکاری را ادامه دهیم. در این خصوص بحث مسائل مالی نیز اهمیت فراوانی دارد.
طیبی با اشاره به سخن سفیر کره مبنی بر تعیین تکلیف برای این همکاری ها، اظهار کرد: باید برای برگزاری این کارگروه ها برنامه ریزی سالانه، کنفرانس، گردهمایی، تقویت دوره های مشترک و دوره های دوگانه داشته باشیم و سفارت می تواند حلقه ارتباطی ما با کشور کره شود و ما را به انجمن فرهنگی آموزشی کره ارتباط دهد.
وی افزود: به دنبال آن هستیم تا صندوق حمایت از مبادلات و همکاری هایی که شکل می گیرد داشته باشیم. دانشگاهایی مانند دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه علامه تجربیات بسیار خوبی را داشته اند و باید این بحث و همکاری خود را هدفمند کنیم و این برنامه گسترده شاخه به شاخه نباشد بلکه باید بر موضوعات خاص دست بگذاریم.
دبیر کارگروه توسعه همکاری های ایران و کره گفت: علاقه مندی دو کشور بر ابعاد علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی و هنری پتانسیلی است که می توان آن را پیگیری کرد و این موضوع می تواند به تحقق کار کمک کند.
طیبی افزود: طبق صحبت های انجام شده قرار بر این است که گزارشی عملیاتی در دوجنبه داشته باشیم و هم منشور خود و هم استراتژی های میان مدت و بلند مدت را مشخص کنیم و همچنین تقسیم بندی وظایف به صورت تخصصی، مشخص کردن موضوعات، تعداد دوره های مشترک و مکان برگزاری آن ها را مشخص کنیم.
کدخبرنگار: 13091
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20457/همكاری-های-علمی-با-كره-جنوبی-توسعه-می-یابد
بستن   چاپ