پیام سپاهان
فرماندار: 5.5 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در نطنز پرداخت شد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 4:31:09 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار نطنز از پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در راستای حمایت از افراد جویای کار دارای ایده و طرح در این شهرستان خبر داد.
یوسف حسنی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال پایدار نسبت به پرداخت تسهیلات به جوانان جویای کار اقدام کرده و از جمله تسهیلات طرح مشاغل خانگی تا کنون به 581 نفر در شهرستان نطنز پرداخت شده است.
وی با اشاره به نام نویسی تسهیلات اشتغال روستایی افزود: رفع مشکلات اشتغال یکی از برنامه های اصلی دولت می باشد و نطنز در این زمینه رقم خوبی تخصیص داشت.
فرماندار نطنز به تسهیلات پرداختی در قالب طرح های فراگیر به متقاضیان اشاره کرد و گفت: سقف این تسهیلات محدودیت نداشته و متقاضیان با ارائه طرح و ثبت در سامانه کارا می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
او اضافه کرد: نطنز از جمله شهرستان های موفق استان اصفهان در حوزه ایجاد اشتغال و به کارگیری افراد بیکار است، به طوری که سال گذشته بر اساس تعهد ابلاغی از سوی استان تعداد یک هزار و 129 شغل در این شهرستان ایجاد شد.
حسنی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در شهرستان نطنز بیان کرد: این طرح نیز در راستای ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروهای کار جوان بین 20 تا 35 سال است که تا کنون 10 پرونده در راستای بهره مندی از این بسته حمایتی دولت در شهرستان بررسی شده است.
وی گفت: طرح های توجیه دار تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در کارگروه مصوب و به بانک های عامل معرفی خواهند شد که سود آن 18 درصد می باشد.
فرماندار نطنز همچنین عنوان کرد: برای متقاضیان در شهرهای زیر 10 هزار نفر سود تسهیلات 2 درصد و در روستاها چهار درصد به صورت یارانه ای اختصاص می یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پیش تر در جمع خبرنگاران، نرخ بیکاری در نطنز را 6.5 درصد (جزء شهرستان های دارای کمترین نرخ بیکاری در استان) اعلام کرده بود.
شهرستان نطنز با جمعیت بیش از 47 هزار نفر در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20462/فرماندار--55-میلیارد-ریال-تسهیلات-به-متقاضیان-مشاغل-خانگی-در-نطنز-پرداخت-شد
بستن   چاپ