پیام سپاهان
اجرای سه نمایش خیابانی در اصفهان به مناسبت دهه فجر
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 5:12:59 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان - نمایش‌های خیابانی " بذر امید"، " روزخون " و " نقل امروز " به مناسبت ایام دهۀ مبارک فجر در اصفهان اجرا می ‌شود.
به گزارش ایرنا، این نمایش ها در 13 اجرا از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با شعار " برای ایران" تا 21 بهمن در شهر اصفهان اجرا می شود.
نمایش " بذر امید " به نویسندگی امیر رجب پور و کارگردانی پویا امامی در سه اپیزود روایت می شود که سید پویا امامی تنها بازیگر این نمایش روایتگر ناعدالتی و نابرابری هایی است که او را خسته از زندگی پای درختی می نشاند تا با آن درد دل کند.
همچنین نمایش "روز خون" به نویسندگی مسعود براهیمی و کارگردانی مجتبی خلیلی، روایت خود را از روز خونین 12 بهمن 1357 آغاز می کند و دلارام ترکی و پویا امامی در آن بازی می کنند.
نمایش "نقل امروز" به نویسندگی و کارگردانی کوروش نیک پیام نیز روایتی از بحبوحۀ انقلاب است و محمد رادمهر، امین طاهری و فرخنده دریایی در آن ایفای نقش می کنند.
این سه نمایش تا 21 بهمن هر روز در 2 نوبت از ساعت 16 و 17 در برخی از نقاط شهر اصفهان از جمله میدان امام حسین(ع)، روبروی هتل عباسی، میدان انقلاب و خیابان جامی اجرا می ‌شود.
به گزارش ایرنا، هنر نمایش در اصفهان سابقه ای چندصدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
ت/8114/ 2093 **

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20471/اجرای-سه-نمایش-خیابانی-در-اصفهان-به-مناسبت-دهه-فجر
بستن   چاپ