پیام سپاهان
20 هزار معتاد در اصفهان بهبودی را دنبال می‌کنند
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 12:33:22 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام گفت: در کشور بالغ بر 400 هزار نفر در انجمن معتادان گمنام عضو هستند که 20هزار نفر از آنها در استان اصفهان بهبود را دنبال می کنند.
عبدالرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه اصفهان، اظهار کرد: انجمن معتادان گم نام معروف به "ان ای" غیر انتفاعی است و از افرادی که مشکل اصلی زندگیشان مصرف مواد مخدر است و تمایل به قطع مصرف دارند، تشکیل شده است. جلسات این انجمن به دو صورت باز و بسته تشکیل میشود؛ جلسات بسته تنها مخصوص معتادان بهبود یافته است و شرکت عموم مردم در جلسات باز آزاد است.
مسئول روابط عمومی انجمن معتادان گمنام تصریح کرد: جلسات به صورت مداوم در زمان‌های صبح، ظهر، عصر و شب در حال برگزاری است و در کشور بالغ بر 400 هزار نفر در این انجمن عضو هستند. 20هزار نفر در انجمن استان اصفهان بهبود را دنبال می کنند.
همچنین حسین ـ یک معتاد بهبود یافته، در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری در خصوص برگزاری جلسات انجمن معتادان گمنام اظهار کرد: کسانی که شیوه رفتار با معتادان را نمی‌دانند، نمی‌توانند به او کمک کنند و ممکن است اعتیاد او را تشدید کنند. در این راستا جلساتی با نام آلانان و نارانان برای خانواده های معتادان برگزار می‌شود که در آن روش‌های رفتار با این افراد را می‌آموزند تا در راستای بهبود قدم بردارند.
وی افزود: در این انجمن جلستانی با نام NA تشکیل می شود که در آن زنان و مردان از تجربه های خود در مصرف مواد و تجربه های فاصله گرفتن از آن صحبت می کنند. افراد در جلسات خودیاری تنها با گفتار درمانی جلسه را می گذرانند و از روانشناسان در این جلسات کمک نمی‌گیرند.
این معتاد بهبود یافته تصریح کرد: همچنین این افراد جلسات خانگی برگزار می‌کنند و از سنت های خاصی پیروی می‌کنند و تجربه بهبودی و یک روز پاکی خود را به عنوان قدرت و امید در اختیار دیگران قرار داده و حال خوب خود را برای هم بیان می کنند. هیچکس در این جلسات کاری به دین و مذهب و مسائل مالی و خانوادگی افراد ندارد.
حسین با اشاره به اینکه هر روزه جلسات زیادی در این انجمن برگزار می شود که رایگان است، ادامه داد: در هر جلسه یک نفر به عنوان گرداننده سخنرانی می کند. "سبد" جزئی از این جلسات است که از آن برای کمک به اعضا و کسانی که به تازگی وارد این جلسات شده اند استفاده می شود.
کدخبرنگار: 13091
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20520/20-هزار-معتاد-در-اصفهان-بهبودی-را-دنبال-می‌کنند
بستن   چاپ