پیام سپاهان
مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:
به ازای هر 6 نفر یک بازنشسته داریم
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 4:16:46 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در هر قرارداد باید مثلث کارگر، کارفرما و دولت حفظ شود، اما سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی ما تزئینی است. تورم و اقتصاد ضعیف از دیگر چالش هایی است که به سازمان تامین اجتماعی آسیب وارد می کند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، رضا معینی در سلسله نشست‌های هم اندیشی تامین اجتماعی (تامین اجتماعی، عدالت و دموکراسی) که بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد، به برسی چالش‌ها و فرصت‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت و با بیان اینکه اکنون 51 درصد از جامعه کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی سالانه بیش از 6 هزار میلیارد پرداختی دارد اما هیچ گونه کمکی از طرف دولت به این سازمان نمی‌شود.
وی افزود: در سال 1340 به ازای هر 25 نفر که در سازمان تامین اجتماعی به پرداخت بیمه مشغول بود یک نفر بازنشسته داشتیم، اما اکنون به ازای هر 6 نفر یک بازنشسته داریم. در سال گذشته 48 میلیارد تومان پول وصول کردیم، اما در مقابل 62 میلیارد هزینه پرداخت کردیم.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دولت گروه های مختلفی را وارد سیستم تامین اجتماعی کرده است تصریح کرد: دولت 20 درصد از حق بیمه افرادی که وارد سیستم کرده را می پردازد و 10 گروه مختلف را وارد سیستم تامین اجتماعی کرده است، اما تا کنون 1 ریال پرداخت نکرده است. اگر سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شود دولت نمی تواند برای رفع مشکل اقدامی انجام دهد. مثال کوچک این اتفاق صندوق فولاد با یک میلیون جمعیت است که پس از گذشت 3 سال دولت هنوز با جلسات مکرر در حال بررسی موضوع است، اما اتفاقی نیافتاده است.
وی یکی دیگر از چالش‌های سازمان تامین اجتماعی را تصویب قوانین غیرکارشناسی برای این سازمان دانست و گفت: این سازمان به اندازه کافی شناخته شده نیست. در کتاب های آموزش و پرورش حتی گل دوزی هم آموزش می دهند اما از سازمان تامین اجتماعی چیزی نیست. در هیچ دانشگاهی رشته ای تحت عنوان تامین اجتماعی وجود ندارد.
مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قرارداد های سازمان تامین اجتماعی باید 3 جانبه گرا باشد، گفت: در هر قرارداد باید مثلث کارگر، کارفرما و دولت حفظ شود، اما سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی ما تزئینی است. تورم و اقتصاد ضعیف از دیگر چالش هایی است که به سازمان تامین اجتماعی آسیب وارد می کند.
در این نشست همچنین نعمت الله علیپور، معاون توسعه مدیریت و منابع موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست کمک طلبیدن از دانشگاهیان برای رفع چالش‌های سازمان تامین اجتماعی است.
اعتصام‌پور، متخصص قلب و مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به تعاریف رشد و پیشرفت تاکید کرد: اگر نگاهمان به رشد، پیشرفت و منابغ انسانی تغییر کند می توانیم شاهد توسعه باشیم. توسعه فرا تر از رشد و پیشرفت است و در نهایت موجب رفاه عمومی می شود.
همچنین اصلانی، معاون آموزش دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری میان تامین اجتماعی و دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان می توانند در قالب پایان نامه همکاری هایی با سازمان تامین اجتماعی انجام دهند. امیدوارم با کوتاه شدن بروکراسی انجام فعالیت های مشترک میان دانشگاه و تامین اجتماعی راحت تر شود.
به گزارش ایسنا؛ این نشست به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و چند نهاد دیگر در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبرنگار: 13092
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20535/به-ازای-هر-6-نفر-یک-بازنشسته-داریم
بستن   چاپ