پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی:
اولویت «شستا» خروج از بنگاه داری است
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 5:09:31 PM
ایرنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت:بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، خروج از بنگاه داری و رفتن به سمت سرمایه گذاری در اولویت شستا قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، مرتضی لطفی روز دوشنبه درنخستین جلسه معرفی برنامه ساماندهی شرکت های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) دراستانداری اصفهان افزود: بر این اساس حدود 157 شرکت شناسایی شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده واگذاری آنها تا حدود 2 سال آینده انجام خواهد شد.
وی یادآوری کرد:همچنین تعداد هلدینگ های تامین اجتماعی از ٩ به پنج هلدینگ در حوزه نفت، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین تبدیل خواهد شد.
وی یکی از برنامه های مهم شستا را جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعدادی از شرکت های کشور ترکیه برای سرمایه گذاری ابراز تمایل کرده اند.
وی همچنین دارایی فعلی شرکت شستا را 800 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شستا در سه دهه گذشته با سرمایه اولیه 39 هزار میلیارد ریال تاسیس شد و حوزه فعالیت شرکت های این مجموعه در ٩ بخش بصورت بنگاهداری در نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، سیمان، معادن، حمل و نقل، انرژی، بانک و صنایع نوین بوده است.
لطفی تاکید کرد : اگر در مدت سه تا چهار دهه اخیرشرکت های شستا به وسیله بخش خصوصی اداره می شد عملکرد بهتری نسبت به شرایط حاضر داشتند.
وی تصریح کرد: در اکثر استان ها از جمله اصفهان بین 6 تا 7 واحد زیر مجموعه شرکت شستا قرار دارد.
نخستین جلسه معرفی برنامه ساماندهی شرکت های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با حضور مدیرعامل این شرکت و تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان در محل استانداری برگزار شد.
در این جلسه مقرر شد که شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در (شستا) در نشست بعدی در اتاق بازرگانی اصفهان به برنامه ها و پیشنهادهای خود در این زمینه اقدام کنند.
شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در سال 1395 با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولیدی، بازرگانی، خدماتی(مالی، مدیریتی و…) و تشکیل انواع شرکت‌ها تشکیل شد.
ت/6994 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20550/اولویت-«شستا»-خروج-از-بنگاه-داری-است
بستن   چاپ