پیام سپاهان
87 مقاله در کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای اصفهان ارائه می شود
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 5:59:32 PM
ایرنا - فرهنگی
سپاهان نیوز - اصفهان- دبیر کنفرانس بین المللی "بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها" در اصفهان از ارائه 87 مقاله در این کنفرانس خبر داد.
سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی 'بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت ها و چالش ها' از 25 تا 27 بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌ شود.
به گزارش ایرنا، جواد راستی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان گفت: 140 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که از میان آنها 87 مقاله پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه از میان این مقاله ها 33 مقاله بصورت سخنرانی و 54 مقاله بصورت پوستر ارائه می شود، افزود: داوری این مقاله ها توسط 150 نفر از استادان دانشگاه های داخلی و خارجی انجام شده است.
وی با اشاره به حمایت نهادهای علمی و اجتماعی از این کنفرانس اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از حامیان این رویداد هستند.
*** دانشگاه اصفهان درصدد راه اندازی رشته بازی سازی است***
راستی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان از پنج سال گذشته بطور تخصصی وارد حوزه بازی های رایانه ای شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس و تاسیس مرکز تخصصی بازی های رایانه ای از جمله اقدامات دانشگاه در این پیوند بوده است.
وی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه اصفهان در این زمینه را برنامه ریزی برای راه اندازی رشته تحصیلی بازی سازی در مقطع کارشناسی عنوان و اظهار کرد: سرفصل های درسی این رشته با توجه به نیازهای داخلی کشور و فناوری های مدرن و به روز دنیا تهیه و برای تصویب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.
به گفته وی، در صورت موافقت نهایی وزارت علوم با راه اندازی این رشته، این نخستین بار است که چنین رشته ای در دانشگاه های کشور ارائه می شود.
دبیر کنفرانس بازی های رایانه ای، دیگر اقدام دانشگاه اصفهان را راه اندازی انجمن علمی بازی های رایانه ای(game) ایران در این دانشگاه اعلام و اضافه کرد: این انجمن با همکاری تعدادی از دانشگاه های کشور تاسیس شده است.
راستی همچنین از توافق مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای راه اندازی کلینیک "گِیم تراپی" (بازی درمانی) خبر داد و گفت: این مرکز به ارائه خدمات مختلف برای درمان کودکان مبتلا به بیماری های حرکتی و فیزیکی با استفاده از بازی های رایانه ای خواهد پرداخت.
به گفته وی، موافقت اصولی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای راه اندازی این کلینیک اخذ شده و اقدامات بعدی برای تعیین تعرفه های درمانی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه روند تولید بازی های رایانه ای هدفمند و جدی در کشور در سال های اخیر ارتقا یافته است، تصریح کرد: برخی از بازی های رایانه ای را می توان به عنوان محصولات تجاری در کلینیک های درمانی یا روان پزشکی به کار برد.
راستی همچنین تاکید کرد: نباید از موضوع رسانه ای بودن بازی های رایانه ای غافل شد زیرا امروزه این موضوع نقش مهمی در مسائل اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری ایفا می کند.
دبیر علمی فنی و مهندسی کنفرانس بازی های رایانه ای نیز در این نشست گفت: 31 درصد از مقاله های رسیده به دبیرخانه کنفرانس با موضوع های بین رشته ای، 28 درصد روانشناسی و علوم انسانی، 17 درصد درباره رایانه و 7 درصد در باره هنر بود.
امیر حسن منجمی افزود: هر مقاله توسط سه داور بررسی و داوری شده است.
وی با بیان اینکه موضوع بازی های رایانه ای در این کنفرانس از ابعاد مختلف حتی فقهی و قضایی نیز بررسی می شود، گفت: دانشگاه اصفهان می تواند به عنوان یک مرجع علمی در باره بازی های رایانه ای مطرح شود.
همچنین دبیر علمی علوم انسانی کنفرانس بازی های رایانه ای در این جلسه گفت: این رویداد علمی در حد و اندازه کنفرانس های بین المللی و معتبر دنیا ظاهر شده است.
امیر قمرانی افزود: چهره های سرشناسی در حوزه بازی های رایانه ای، هوش مصنوعی، کارآفرینی و بازاریابی از کشورهای مختلف از جمله اتریش، یونان، ترکیه و کره جنوبی در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.
وی با اشاره به همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ایران با کنفرانس بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان اظهار کرد: کارگاه آموزشی "نسل جدید بازی های رایانه ای با رویکرد بهبود مهارت های ذهنی کودکان به وسیله امواج مغزی" با همکاری این آزمایشگاه در جریان این کنفرانس برگزار می شود.
پریسا دارویی دبیر علمی هنر کنفرانس بازی های رایانه ای نیز از حمایت این کنفرانس از پایان نامه های دانشجویی خبر داد.
نشست بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته کارشناسی بازی‌ سازی و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است.
اطلاعات بیشتر در باره این رویداد در پایگاه اینترنتی http://cgco2018.ui.ac.ir در دسترس است.
بازی‌های رایانه ‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه ‌شناسی، هنری و فنی به‌ عنوان یک رسانه، صنعت و هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.
ت/3011 /6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20553/87-مقاله-در-کنفرانس-بین-المللی-بازی-های-رایانه-ای-اصفهان-ارائه-می-شود
بستن   چاپ