پیام سپاهان
برگزاری چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 6:47:29 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - دبیر کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها گفت: تا كنون 140 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این کنفرانس رسیده که از میان آنها 87 مقاله پذیرفته شده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا_ منطقه اصفهان، جواد راستی، با بیان اینکه از میان این مقاله ها 33 مقاله به صورت سخنرانی و 54 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود، اظهار كرد: داوری این مقاله ها توسط 150 نفر از استادان دانشگاه های داخلی و خارجی انجام شده است.
دبیر کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها در خصوص فعالیت‌های دانشگاه اصفهان در حوزه گیم افزود: دانشگاه اصفهان از سال 1392 شروع به فعالیت‌ در حوزه گیم کرده است. با همکاری جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر، کارگروه بازی‌های رایانه‌ای اصفهان شکل گرفت. در سال 1394 نیز نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و ماراتون بازی سازی برگزار شد.
وی با اشاره به سابقه 10 ساله کشور در صنعت گیم از مورد استقبال قرار گرفتن این همایش خبر داد و گفت: این امر باعث حمایت های مناسب مالی و معنوی از این کنفرانس با مدیریت دانشگاه اصفهان در این حوزه می‌شود. سال 1395 مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و سرمایه گذاری دانشگاه اصفهان، راه اندازی شد.
دبیر کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها با بیان اینکه در حال حاضر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان قطب نمونه کشوری در حوزه گیم است، افزود: این مرکز مکانی برای آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. طی دو سال فعالیت این مرکز تاکنون 20 دوره کارگاه بازی سازی برگزار شده است، که حدود 400 نفر مخاطب در این دوره‌ها شرکت کردند.
 راستی با اشاره به فعالیت‌های درمانی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: این مرکز تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی در حوزه‌های درمان و آموزش در مرکز بازی‌های رایانه‌ای را در دوسال گذشته برگزار کرده است. این بازی‌های سودمند که برای درمان اختلالات روحی و جسمی مفید است با همکاری مراکز توان بخشی، روانشناسی و مهندسی پزشکی انجام می‌شوند.
وی افزود: در مرکز بازی‌های یارانه‌ای، فضایی برای تیم‌های بازی ساز و ارائه خدمات تخصصی، آموزشی و تجهیزاتی فراهم کردیم تا در یک بازه کوتاه مدت این تیم ها شکل بگیرند.
دبیر کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها افزود: هر سال با مقاله‌هایی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای حرکتی مواجه بودیم، بنابراین نیاز به داوران رشته تربیت بدنی در این حوزه داریم.
وی با اشاره به روند دریافت مقالات طی سه همایش گذشته تصریح کرد: این روند نشان دهنده ورود سرگرمی و بازی های رایانه ای به حوزه پژوهش محور است.
راه اندازی رشته بازی سازی در دانشگاه اصفهان
دبیر کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها با اشاره به حمایت نهادهای معتبر فرهنگی و مدیریتی کشور از این همایش افزود: نهادهای معاونت علمی ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد علمی نخبگان، ستاد توسعه علوم فناوری و نهادهای استانی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و نهادهای دیگر از این همایش حمایت کردند.
راستی با اشاره به گردآوری بزرگترین شبکه پژوهشی کشور، افزود: برای چاپ مقالات برتر با مجلات معتبر رایزنی کرده ایم. علاوه بر پژوهش در حوزه گیم، هدف دیگر از برگزاری این همایش اشتغال زایی و کارآفرینی در حوزه گیم است و نگاه ویژه‌ای به حوزه اشتغال زایی در این همایش وجود دارد.
رییس مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هر سال با کنفرانس بازی‌های یارانه‌ای، یک ماراتون بازی سازی برگزار می‌شود، افزود: تیم های تشکیل شده باید ظرف مدت 48 ساعت روی صورت مساله ای کار کنند و بازی برای آن بسازند و در مرداد ماه سومین ماراتون برگزار شد و در این دوره همزمان با سومین کنفرانس، چهارمین ماراتون نیز برگزار می شود.
راستی ادامه داد: دو اتفاق مهم در این موضوع، راه اندازی کارشناسی رشته بازی سازی و دیگری راه اندازی انجمن علمی گیم در دانشگاه اصفهان است که با تشکیل هسته اولیه موسسه، انتخابات باید صورت گیرد، بنابراین دانشگاه اصفهان محل دائمی آن خواهد بود.
به گزارش ایسنا؛ سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت ها و چالش ها از 25 تا 27 بهمن سال جاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان برگزارمی‌ شود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20557/برگزاری-چهارمین-ماراتون-بازی‌-سازی-در-دانشگاه-اصفهان
بستن   چاپ