پیام سپاهان
معاون عمرانی استاندار اصفهان:
سد سوم کوهرنگ سال 99 به بهره برداری می رسد
دوشنبه 16 بهمن 1396 - 9:55:24 PM
ایرنا - اقتصادی
سپاهان نیوز - کاشان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: از سرگیری کار ساخت سد سوم کوهرنگ در آینده نزدیک آغاز می شود و براساس برنامه زمانی این طرح تا 2 سال آینده به بهرداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مقدس زاده شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان گفت: قرارداد ساخت سد سوم کوهرنگ 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد اما پیشرفت فیزیکی کنونی طرح کمتر از 20 درصد است.
وی با اشاره به برطرف شدن مشکلات تامین منابع مالی ساخت سد سوم کوهرنگ افزود: چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل طرح پیش بینی می شود که از محل منابع دولتی 700 میلیارد ریال و برای سال آینده از همین محل 740 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از ورود قرارگاه خاتم به این طرح خبر داد و بیان کرد: پنج هزار میلیارد ریال نیز در قرارداد بین شرکت فولاد مبارکه و آب منطقه ای اصفهان برای این طرح در نظر گرفته شد.
او اضافه کرد: گرچه این طرح با ظرفیت تولید 250 میلیون مترمکعب مشکل کمبود آب استان اصفهان را برطرف نمی کند اما بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ از بیرون اصفهان را استانی برخوردار می دانند اما در حوزه هایی مانند آب محروم بوده و کویر تا نزدیکی برخی شهرهای آن پیش روی کرده است.
مقدس زاده تعطیلی طرح ها را منجر به افزایش هزینه های اجرایی عنوان کرد و گفت: علت اساسی تعطیلی طرح هایی از این دست ناشی از مدیریت نامناسب کارفرما، فقدان احساس مسئولیت و ناتوانی پیمانکار، تامین نشدن منابع مالی و نبود انسجام و هماهنگی بین مجموعه های حاکمیتی ذیربط بود که با پیگیری های صورت گرفته برطرف شدند.
وی در ادامه افزود: دیوانسالاری در دستگاه های دولتی حاکم است و این شرایط در استان اصفهان شدیدتر و مانع توسعه اشتغال و کارآفرینی می باشد زیرا مدیران استانی تمایلی برای واگذاری اختیارها به شهرستان ها ندارند در حالی که این امر از اتلاف وقت مردم، استهلاک خودروها و تردد غیرضرور می کاهد.
آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز با اشاره به مراجعه ها و نامه های مردمی، به مشکلات سیستم اداری اشاره و بر ضرورت بازنگری و اصلاح آنها در جهت تسهیل رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد.
آب آشامیدنی مردم منطقه (10 شهر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) با انتقال افزون بر 400 لیتر بر ثانیه آب زاینده رود و 140 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر بر ثانیه تامین می شود.
430 حلقه چاه آب کشاورزی، 92 حلقه چاه آب آشامیدنی شهری و 48 حلقه آب آشامیدنی روستایی در مجموع در شهرستان کاشان وجود دارد و بیش از 10 هزار خانوار در بخش کشاورزی (6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه) فعالیت می کنند.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20562/سد-سوم-کوهرنگ-سال-99-به-بهره-برداری-می-رسد
بستن   چاپ