پیام سپاهان
امام جمعه تیران خواهان فعالیت تخصصی خیریه ها در این منطقه شد
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 8:58:07 AM
ایرنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - اصفهان- امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: فعالیت های پراکنده و جزیره ای خیریه های شهرستان باید به فعالیت تخصصی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان دوشنبه شب در آیین افتتاحیه خیریه آبشار عاطفه ها در تیران افزود: هر یک از مراکز خیریه شهرستان تیران و کرون در حوزه های مختلف همانند ازدواج، تحصیل، درمان و هزینه های زندگی به نیازمند کمک می کنند و فعالیت تخصصی ندارند.
وی بیان کرد:با تخصصی شدن خیریه ها وانجام فعالیت در یک حوزه خاص پاسخگویی به مشکلات خانواده ها فقیر و نیازمند با کیفیت و کمیت بیشتری صورت می گیرد و از سوء استفاده برخی از افراد که در همه خیریه ها پرونده تشکیل داده اند نیز جلوگیری می شود.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به موانع پیش روی ازدواج ، اظهارکرد: فقر مالی در تامین جهیزیه در بعضی از خانواده های شهرستان مانع از انجام ازدواج شده که اگر خیریه ای در حوزه تخصصی ازدواج و جهیزیه وارد شود به رفع این چالش کمک موثری خواهد داشت.
وی ادامه داد: خروج از مشکلات ازدواج و تسهیل شرایط ازدواج جوانان نیازمند عزم عمومی و مشارکت همگانی است و نباید این مسئولیت بر عهده دستگاه های اداری و قشرخاصی قرار داده شود بلکه نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام رشیدیان خواستار مشارکت خیران برای تامین نیازهای ازدواج جوانان شد و گفت: یکی از عرصه های مهم و ضروری جامعه، عرصه تسهیل شرایط ازدواج جوانان است که با مشارکت خیران می توان موانع پیش روی این عرصه را برداشت.
دراین آیین دفترنمایندگی خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان تیران و کرون افتتاح شد که این خیریه با هدف کمک به نیازمندان به طور تخصصی در حوزه تحصیلی و ازدواج فعالیت خواهد کرد.
خیریه آبشار عاطفه ها از سال 1380 در مشهد مقدس و بدون وابستگی به آستان قدس رضوی راه اندازی شد و 400 دفتر نمایندگی در کل کشور دارد که 13 دفتر آن در استان اصفهان راه اندازی شده است.
شهرستان تیران و کرون نیز دارای بیش از 10 موسسه خیریه است.
این شهرستان با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20565/امام-جمعه-تیران-خواهان-فعالیت-تخصصی-خیریه-ها-در-این-منطقه-شد
بستن   چاپ