پیام سپاهان
یک دامپزشک:
ایران مراکز بازتوانی حیوانات ندارد
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 10:05:31 AM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - یک دامپزشک با اشاره به حیات وحش آسیب دیده ایران گفت: در همه جای دنیا مراکزی برای حیوانات آسیب دیده وجود دارد که اگر حیوانی مریض شد یا آسیب فیزیکی دید، کارمندان همان مراکز و یا مردم، حیوان آسیب دیده را به این مراکز که متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست است برده و به دامپزشکان آن مرکز تحویل می‌دهند.
مهران ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه در ایران مرکزی برای نگهداری از حیوانات آسیب دیده وجود ندارد و اگر یک طبیعت‌گرد یا شهروند با حیوانی که نیاز به کمک دارد روبرو شوند نمی‌دانند باید آن حیوان را به کجا تحویل دهند. به همین خاطر بخشی از پذیرش همه دامپزشکان حیوانات حمایتی هستند.
وی ادامه داد: حتی اگر یک شهروند حیوانی ارزشمند و کمیاب را در حالی که نیاز به کمک دارد پیدا کند، محلی که این حیوان را پذیرش و درمان کند وجود ندارد. این در حالی است که باید مکانی برای پذیرش حیوان وجود داشته باشد تا بعد از اینکه حیوان به حالت عادی بازگشت در طبیعت رها شود.
این دامپزشک با اشاره به این که نیاز به تدوین برنامه‌ای روشن و تخصیص ردیف بودجه‌ای برای این امر احساس می‌شود، گفت: بودجه مورد نیاز این اقدام ناچیز است و می‌توان با هزینه‌ای کم و تفاهمنامه‌ای میان سازمان حفاظت از محیط زیست و دامپزشکان به این مهم دست پیدا کنیم. حتی گربه‌ها و پرنده‌های معمولی شهری نیز بخشی از زیست بوم محسوب می‌شوند.
ریاحی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات برای حیوانات حمایتی بسیار زیاد است، گفت: متاسفانه امکان حمایت از همه حیوانات آسیب دیده برای دامپزشکان وجود ندارد، اما من و همه همکارانم تا جایی که می‌شناسم برای حیوانات حمایتی هزینه‌هایی که گاهی تا یک پنجم تعرفه عادی است از دوستداران محیط زیست دریافت می‌کنیم. 
کد خبرنگار: 13051
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20570/ایران-مراکز-بازتوانی-حیوانات-ندارد
بستن   چاپ