پیام سپاهان
افزایش آلودگی هوا تا پایان هفته ادامه دارد/ احتمال افزایش دما در روزهای آتی
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 10:05:31 AM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - کیفیت هوا در روز سه شنبه سالم خواهد بود، در حالی که روز چهارشنبه و پنج شنبه برای گروه‌های حساس ناسالم و در روز جمعه کیفیت هوا برای عموم ناسالم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه اصفهان، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی دو روز آینده در استان است و تا روز چهارشنبه در بیشتر نقاط استان آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در مناطق غربی و شمال شرقی استان نیز گاهی افزایش ابر وجود دارد و دمای هوا در بیشتر مناطق استان 2 تا 3 درجه افزایش خواهد داشت.
بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر شرایط نسبتا ناپایدار جوی برای امروز و شرایط پایدار از فردا تا اواخر هفته بر روی استان اصفهان است. از روز چهارشنبه با ورود موج ناپایدار شرایط افزایش ابر در بیشتر مناطق استان و بارش در مناطق غربی وجود دارد. 
کیفیت هوا در روز سه شنبه در حالت سالم قرار خواهد گرفت، در حالی که در روز چهارشنبه و پنج شنبه برای گروه های حساس ناسالم و در روز جمعه کیفیت هوا برای عموم ناسالم خواهد بود.
با توجه به سالم نبودن کیفیت هوای شهر اصفهان تا اواخر هفته به گروه‌های حساس جامعه توصیه می شود که در صورت امکان از حضور و یا ورزش در محیط های باز شهری و همچنین از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.
همچنین با توجه به ناسالم بودن کیفیت هوا در 48 ساعت آینده، به بیماران قلبی، ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار توصیه می شود از حضور در سطح شهر و اماکن باز خودداری كنند. ورزشکاران و کوهنوردان از انجام فعالیت های ورزشی و هوازی اکیداً خودداری نمایند.
بر اساس اعلام پرتال محیط زیست در حال حاضر شاخص کیفیت هوا در میدان احمد آباد 110، بلوار دانشگاه 126، خیابان پروین115، خیابان رودكی112، استانداری 146، چهار باغ خواجو 119، بزرگراه خرازی 125 و میانگینAQI شهر اصفهان 122 ثبت شده است.
همچنین شاخص تابش فرابنفش خورشید که شدت تابش فرابنفش انتشار یافته از خورشید را نشان می دهد، در امروز، از 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر در نیمه غربی و جنوبی استان در حد متوسط است.
به گزارش ایسنا، در زمان آلودگی هوا می توان برای جلوگیری از ورود رسوب مواد معلق بزرگ و ‌ذرات معلق کوچک در هوا از ماسک های فیلتردار استفاده کرد. البته می توان از ماسک های ساده نیز استفاده کرد، اما این ماسک ها مانع ورود ‌ذرات معلق کوچک نیست. همچنین مصرف میوه ها و سبزی ها به علت داشتن آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در مقابله با آلودگی هوا دارند و می توان مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار داد.
1445953973591_telisna3.jpg
کدخبرنگار: 13091
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20571/افزایش-آلودگی-هوا-تا-پایان-هفته-ادامه-دارد--احتمال-افزایش-دما-در-روزهای-آتی
بستن   چاپ