پیام سپاهان
انیمیشن سازی در کُما
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 11:28:42 AM
ایسنا - فرهنگی و هنری
سپاهان نیوز - مدیر کمیته اعضای انیمیشن سازی استان اصفهان گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی انیمیشن در اصفهان بحرانی بوده و مانند بیماری است که در کما به سر می برد.
محسن پاکنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان اظهار کرد: امروز در انیمیشن مشکل نیروی کار و تامین بودجه داریم و همین کمبودها موجب مهاجرت نیروهای متخصص و کاردان به خارج از کشور شده و یا اینکه دست به تغییر شغل زده اند. 
وی با بیان این که امروز هنوز هستند کسانی که در حرفه انیمیشن سازی فعال اند زیرا به دلیل تازه نفس بودن با مشکلات اقتصادی روبرو نشده اند، افزود: در کشور به علت عدم توجه به قشر هنرمندان حوزه انیمیشن و با وجود محدودیت ها و امکانات کم نتوانسته ایم کارهایی با کیفیتی تولید کنیم و به همین جهت در جایگاه خوبی قرار نگرفته ایم و روز به روز با فرار نیروی کاری مواجه هستیم.
مدیر کمیته اعضای انیمیشن سازی استان اصفهان با بیان این که تنها در قسمت انیمیشن سازی game جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم، ادامه داد: در فیلم ها و سریال های انیمیشنی اصلا موقعیت و جایگاه مناسبی نداریم.
پاکنژاد برای افزایش انگیزه و آموزش بهتر توصیه کرد: با برگزاری Workshop های خارجی همراه با دعوت ازهنرمندان مطرح جهان در حوزه انیمیشن می توانیم به بهبود یادگیری و افزایش توانایی کارآموزان کمک بزرگی کنیم.
وی با ابراز تاسف و ناراحتی از وضعیت فعلی انیمیشن خاطر نشان کرد: باید برای انیمیشن سازی بودجه مشخص در نظر گرفته شود، پیش از این یک در صد از آن 10 درصد بودجه ای که به حوزه هنری اختصاص داشت به بخش انیمیشن داده تعلق می گرفت، اما اکنون که اولویت کارهای هنری از دستگاه اجرایی خارج شده همان یک درصد هم وجود ندارد.
مدیر کمیته اعضای انیمیشن سازی استان اصفهان تصریح کرد: باید نهال های انیمیشن سازی با حمایت مالی و معنوی رشد و پرورش یابند نه اینکه منتظر باشیم بدون امنیت شغلی درختان قطور و تنومند انیمیشن سازی داشته باشیم چنین انتظاری به نتیجه نخواهد رسید.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20619/انیمیشن-سازی-در-کُما
بستن   چاپ