پیام سپاهان
شاهنظری:
بزرگ ترین پدیده ایران، انقلاب اسلامی است
چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 12:31:10 PM
ایسنا - فرهنگی و هنری
سپاهان نیوز - معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: بزرگ ترین پدیده ای که در ایران زمین رخ داد پدیده انقلاب اسلامی است و مرهون علل گوناگونی است. تفاوت اصلی این انقلاب با دیگر انقلاب ها امام آن است.
به گزارش خبرنگار ایسنا_منطقه اصفهان، حجت الاسلام جعفر شاهنظری امروز (چهارشنبه) در همایش منطقه‌ای طریق جاوید که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مبنای طریق جاوید بازخوانی اندیشه های امام است و آن چیزی که اندیشه را جاودان می کند بازخوانی آن است.
وی افزود: هر پدیده ای در تاریخ بشر رخ می دهد دارای علتی است، چرا که جهان ضابطه مند است و هیچ چیزی از سر اتفاق رخ نمی دهد.
معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: بزرگ ترین پدیده ای که در ایران زمین رخ داد پدیده انقلاب است و مرهون علل گوناگونی است. تفاوت اصلی این انقلاب با دیگر انقلاب ها امام آن است.
شاهنظری افزود: امام (ره) خود را تبلور قرآن کرد و انسان را به وسیله قرآن به ملکوت پیوند داد. امام ذهن انسان را از زمین به آسمان برد و این ویژگی اصلی امام است.
وی تصریح کرد: امام فقیهی فیلسوف و به عبارتی فیلسوف الفقها بود. امام عارف بود و این شخصیت تبلور و میوه قرآن است. امام در عرفان نکات زیبایی دارد و ماندگاری امام بر این بود که همه چیز را از آن خدا می دانست.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20623/بزرگ-ترین-پدیده-ایران،-انقلاب-اسلامی-است
بستن   چاپ