پیام سپاهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
فرهنگ تجویز و مصرف دارو اصلاح شود
شنبه 21 بهمن 1396 - 1:55:40 PM
ایسنا - اجتماعی
سپاهان نیوز - رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که در حق فروش داروهای تولید داخلی کم لطفی می‌شود، گفت: باید فرهنگ تجویز و مصرف دارو نیز اصلاح شود و نباید داروهای ساخت داخل کشور نادیده گرفته شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، طاهره چنگیز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز اظهار با بیان اینکه شیب جامعه سلامت در ایران در مقایسه با سایر گروها رو به بالا است، اظهار کرد: جامعه سلامت آن چه در توان دارد را برای رفع مشکلات، جبران کمبودها و برطرف کردن معضلات به کار می‌گیرد که در این راستا می‌توان به عرصه دارو اشاره کرد.
وی با بیان این که بیشتر داروهای موجود در داروخانه‌ها ساخت ایران است، افزود: افرادی که از این داروها استفاده کرده اند سطح کیفیت داروها را مناسب می‌دانند، البته در این مسیر سختی‌های بسیاری بوده است، اما در نهایت ایران موفق به صادرات دارو به کشورهای دیگر شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ ارتباط میان دانشگاه و صنعت، گفت: بسیاری از افرادی که در این عرصه کار می کنند دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده‌های داروسازی هستند. این ارتباط باید با رویکردی متحولانه‌تر برقرار شود. با توجه به این امر هنوز بازارهای دست نیافته‌ای وجود دارند که با کمک بخش صنعت، این بازارها باید فتح شوند.
چنگیز با بیان این که در حق فروش داروهای تولید داخلی کم لطفی می‌شود، افزود: ممکن است که سود داروهای خارجی بیشتر باشد، اما نباید داروهای ساخت داخل کشور نادیده گرفته شوند.
وی تصریح کرد: باید فرهنگ تجویز و مصرف دارو نیز اصلاح شود. تمام دانشکده‌های داروسازی باید با بخش صنعت داروسازی همکاری کنند تا به سمت قله‌های پیشرفت برویم.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20671/فرهنگ-تجویز-و-مصرف-دارو-اصلاح-شود
بستن   چاپ