پیام سپاهان
افزایش صادرات غیر نفتی با هدایت صنعت دارو
شنبه 21 بهمن 1396 - 1:56:01 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
سپاهان نیوز - مدیر عامل شرکت نمایشگا‌های بین المللی استان اصفهان گفت: اگر صنعت دارو به درستی هدایت شود درآمدهای ارزی بسیار از محل درآمدهای حاصل از فرو ش دارو نصیب کشور خواهد شد که با تاکید بر رویکرد صادرات غیر نفتی درآمد زایی کشور بسیار راهگشا خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، علی یارمحمدیان در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز با اظهار امیدواری در خصوص کمک این نمایشگاه به صادرات غیر نفتی، تصریح کرد: نمایشگاه فارما نخستین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته در اصفهان است که جایگاهی شایسته در صنعت دارو کشور دارد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه دوم دارو در کشور را پس از تهران به خود اختصاص داده است، گفت: شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان نیز در جهت برگزاری نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (اصفهان فارما) تلاش می‌کند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با اشاره به همزمانی نمایشگاه اصفهان فارما با ششمین همایش طلای سبز افزود: در این نمایشگاه تولید کنندگان به ارائه آخرین محصولات و دستاورهای خود در زمینه محصولات مراقبت‌های بهداشتی، محصولات و فرآورد‌های دارویی و گیاهی، ماشین آلات و تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی و بسته بندی دارو و مواد اولیه می‌پردازند.
یارمحمدیان با اشاره به حضور استان‌های قم، تهران و اصفهان در نمایشگاه اصفهان فارما اظهار کرد: این استان ها جزء استان‌های پیشرفته در امر تولید دارو هستند. این نمایشگاه در میان سایر نمایشگاه‌های داروسازی که در کشور برگزار می‌شود از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در اصفهان چنین نمایشگاهی برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحث 1156 متر مربع احداث شده که فرصتی مناسب برای ارایه محصولات صنایع دارویی به مخاطبان وسیع این صنعت از جمله دانشجویان، مدیران دولتی، فعالان صنعت دارو سازی، اعضا انجمن‌های علمی و صنفی و متقاضیان اخذ پروانه نمایندگی در کلان شهرها است.
مدیر عامل شرکت نمایشگاهای بین المللی استان اصفهان افزود: با توجه به کارکرد نمایشگاه اصفهان فارما در توسعه فضای کسب و کار در بخش‌های مختلف شرکت نمایشگاه‌های بین المللی تلاش کرده تا با برگزرای رویدادهای میان رشته‌ای مانند نمایشگاه دارو و صنایع وابسته، صنایع حساس مانند صنعت دارو را به سمت توسعه و صادرات هدایت کند.
یارمحمدیان افزود: تلاش می‌کنیم با فرآهم کردن استفاده از ابزار بازاریابی و تجاری، ایجاد فضایی برای تبادل اطلاعات، دانش فنی و بررسی تجاری، افزایش مبادلات خارجی میان همکاری‌های اقتصادی و افزایش سهم صادرات، ارتقا سطح صادرات، ایجاد رقابت‌های سالم دائمی و بین المللی، افزایش فاصله سرمایه برای مشارکت‌ در نمایشگاه در مقایسه با سایر ابزارها، زمینه را برای مشارکت موفقیت آمیز شرکت‌ها ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه صنعت دارو کشور نیازمند حرکت و ملی شدن است، خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه اصفهان فارما شرایطی را فراهم کند تا صنایع دارویی کشور از پیشرفت قابل توجه برخوردار شود و صنعت دارو کشور را در مسیر حرکت به سمت فرا ملی شدن قرار دارد .
مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان افزود: اگر صنعت دارو به درستی هدایت شود درآمدهای ارزی بسیار از محل درآمدهای حاصل از فروش دارو نصیب کشور خواهد شد که با تاکید بر رویکرد صادرات غیر نفتی درآمد زایی کشور بسیار راهگشا خواهد بود.
1445953973591_telisna3.jpg
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/20683/افزایش-صادرات-غیر-نفتی-با-هدایت-صنعت-دارو
بستن   چاپ